امام جمعه بندر انزلی:

حفاظت از موقوفات حق الناس است

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه در گذشته بالا بودن تعداد فرزندان باعث افتخار مردم بود تصریح کرد: امروزه ترویج فرهنگ غربی در جامعه سبب شده است تا کم بودن فرزند باعث افتخار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در همایش “یاوران وقف” در بقعه بی‌بی حوریه بندر‌انزلی اظهار داشت: وقف امری نیک و پسندیده در شرع مقدس است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به تاکیدات دین اسلام در راستای توجه به اموراتی مانند وقف خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف انجام امورات دینی کم شدن توجه انسان به مسائل دنیوی و افزایش توجه او به آخرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه در گذشته بالا بودن تعداد فرزندان باعث افتخار مردم بود تصریح کرد: امروزه ترویج فرهنگ غربی در جامعه سبب شده است تا کم بودن فرزند باعث افتخار باشد.

وی با تاکید بر اینکه متعدد بودن فرزندان سبب می‌شود تا والدین قدرت و توان بیشتری در زندگی خود داشته باشند ابراز داشت: مال و فرزندان زینت دنیا هستند و زمانی ارزش پیدا می‌کنند که در مسیری الهی مانند وقف مورد استفاده قرار بگیرند.

امام جمعه بندرانزلی وقف را نوعی صدقه جاریه دانست و گفت: انسان‌ها به جز انجام فرائض مجبور به انجام اعمال نیک و مستحب نیستند وانجام این امور اختیاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه دین اسلام انسان‌ها را به انجام کارهای نیک و مستحب مجبور نکرده است افزود: خداوند متعال راه سعادت و شقاوت را برای انسان‌ها معرفی کرده است و آن‌ها خودشان می‌بایست مسیر را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی راه خیر و نیکی را برگزیند به سعادت و رضای الهی دست پیدا می‌کند اظهار داشت: دین اسلام انسان‌ها را به انجام کار نیک مجبور نکرده بلکه آن‌ها را به انجام این امور تشویق کرده است.

*حفاظت از موقوفات حق الناس است

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون دعوت مسلمانان و مومنان به انجام کارهای خیر و نیک تصریح کرد: بنا به فرموده قرآن کریم انسان‌های مومن در انجام کار خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه انسان‌های مومن همواره در صفوف نخست انجام کارهای خیر حضور دارند خاطرنشان کرد: اقامه نماز اول وقت یکی از کارهای خیر و با فضیلت است.

وی با اعلام اینکه انسان‌های نیکوکار در زمره صالحان قرار می‌گیرند تصریح کرد: تمامی اهل بیت(ع) و همچنین اصحاب پیامبراکرم(ص) در زندگی خود موقوفات داشته‌اند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تشریح اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: هرچقدر یاوران وقف باتقوا تر، پاک دست‌تر و مومن‌تر باشند مردم بیشتر به سمت وقف ترقیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه حفاظت از موقوفات حق الناس است و انجام این کار نیز بسیار سخت و حساس است گفت: عدم حفاظت صحیح از موقوفات مردم را نسبت به این امر بدبین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله وقف بسیار دقیق و حساس است خاطرنشان کرد: کسانی که به این حساسیت پی برده‌اند از متولی بودن در موقوفات فرار می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر کسی با دقت از موقوفات حفاظت کند ثواب بالایی کسب می‌کند اظهار داشت: امروزه لازم است تا برای ترویج فرهنگ وقف بیشتر تلاش شود.

Share