مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در گفتگو با برنامه لوجنک:

حفاظت از زیرساخت‌ها و حفاظت از جان و مال مردم، دو رسالت مهم در پدافند غیرعامل است

امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در گفتگو با برنامه لوجنک صدا و سیمای مرکز گیلان، حفاظت از زیرساخت ها و حفاظت از جان و مال مردم را دو رسالت مهم در حوزه پدافند غیرعامل خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در گفتگو با برنامه لوجنک صدا و سیمای مرکز گیلان، حفاظت از زیرساخت ها و حفاظت از جان و مال مردم را دو رسالت مهم در حوزه پدافند غیرعامل خواند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به ماهیت پدافند غیرعامل بیان کرد: در واقع پدافند غیرعامل یک دفاع بدون سلاح در حوزه های مختلف می باشد، البته امروز ماهیت پدافند غیرعامل به دلیل نوع تهدیدات تغییر کرده است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به رسالت پدافند غیرعامل اظهار کرد: رسالت سازمان پدافند غیرعامل که بنا بدستور مقام معظم رهبری تشکیل شد، دو رسالت بسیار مهم دارد که یکی حفاظت از زیرساخت ها و دیگر حفاظت از جان و مال مردم می باشد.

محمدپور با اشاره به اهداف این رسالت افزود: یکی از اهداف و وظایف ما در این رسالت، استمرار خدمات ضروری در مواقع تهدید زا می باشد که در مواقع بحرانی مردم ما دچار آسیب نشوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به انواع تهدیدات اظهار داشت: تهدیدات به دو دسته تقسیم می شوند، یا طبیعی هستند یا انسان ساخت که پدافند غیرعامل وظیفه مقابله و رفع تهدیدات انسان ساخت را بر عهده دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به تشریح فعالیت ها و وظایف این اداره کل، اذعان داشت: پدافند غیرعامل متشکل از ۱۱ کارگروه تخصصی می باشد، همچنین پدافند غیرعامل یک دستگاه هماهنگ کننده در سطوح استانی است که این وظیفه را بر عهده دارد که در شرایط بحرانی با هماهنگی لازم کار ساز واقع شود.

محمدپور با اشاره به ساختار پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیر عامل از لحاظ ساختار، زیر مجموعه نیروهای مسلح است اما حوزه عملکردش در بخش های کشوری است و تلاش می کند دستگاه های کشوری را بر اساس اصول پدافند غیر عامل طراحی و مصون سازی کند، اگر از بخش نیروهای مسلح بیرون برویم و به بخش کشوری بپردازیم، تمرکز همه اقدامات در استان روی محور شاخص بودن استاندار و استانداری متمرکز می شود و فرماندهی دفاع غیر نظامی استان می تواند تمام اجزای یک استان را در قالب یک دفاع غیر نظامی و حمایت از غیر نظامی ها، در زمان صلح برنامه ریزی کند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل؛ افرایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی انتخاب شده است.

Share