تقویت فرهنگ با کتابخوانی

جشن یکسالگی رویداد تو هم بخوان با حضور آقای حکایتی در بندر انزلی

شاه محمدلو تصریح کرد: اگر کتاب را کالا فرض کنیم یا باید کالا را طوری تولید کنیم که ایجاد نیازمندی کنیم تا تعداد نیازمندان روز به روز افزایش یابد یا به شکلی که این کالا برای نیازهای مختلف در مکان های مختلف تولید شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن یکسالگی رویداد تو هم بخوان، اولین قرار تبادل کتاب بین شهرواندان بندر انزلی با حضور بهرام شاه شاه‌محمدلو معروف به آقای حکایتی و کامران رسول‌زاده خواننده موسیقی پاپ، شاعرو ترانه‌سرا برگزار شد.

رویداد تو هم بخوان در سال گذشته به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با هدف رشد کتاب خوانی در شهرستان بندر انزلی برگزار شد و تعدادی از شهروندان انزلی در محوطه مناره انزلی جمع شدند و با اهدا و تبادل کتاب بر فرهنگ اهدا کتاب و کتاب خوانی ارج نهادند و هفتمین قدم از این رویداد بعد گذست یکسال در پل تاریخی غازیان برگزار شد.

بهرام شاه‌محمدلو معروف به آقای حکایتی که از مهمانان ویژه جشن یک سالگی تو هم بخوان بود با اشاره به جمعیت کم آن زمان اظهار کرد: تعداد کسانی که وارد حوزه کودک و نوجوان می شدند بسیار کم بود و در حمزه کودکان کمبود کار داشتیم به طوری که وقتی در سال ۵۰ مرکز حرفه ای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را پایه گذاری کردیم، دوستان همکار من با طعنه به این موضوع اشاره می کردند اما بعد از گذشت زمان کار در حوزه کودکان جا افتاد.
شاه محمد لو درباره به وجود آمدن شخصیت آقای حکایتی گفت: ابتدا این طرح ریخته شد و قرار شد شخصیت آقای حکایتی به تناسب موضوع در اجرای قصه وارد شود و من تهیه کننده کار بودم و چون کار طول کشیده و با حساسیت دنبال می شد، هر چه گشتیم شخصیت مناسب را پیدا نکردیم و با پیشنهاد بچه های گروه بصورت تست یکبار اجرا کردم که با استقبال مواجه شد و ادامه پیدا کرد.
وی افزود: زحماتی که این دوستان در رویداد تو هم بخوان دارند قابل ستایش است و بسیار خوشحالم میبینم که در این سالن جای نشستن نیست.
شاه محمدلو تصریح کرد: اگر کتاب را کالا فرض کنیم یا باید کالا را طوری تولید کنیم که ایجاد نیازمندی کنیم تا تعداد نیازمندان روز به روز افزایش یابد یا به شکلی که این کالا برای نیازهای مختلف در مکان های مختلف تولید شود.
بهرام شاه‌محمدلو کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران و همسر راضیه برومند است. از آثار تلویزیونی وی می‌توان به مجموعه آقای حکایتی (کودک و نوجوان) و سریال گرگ‌ها در نقش هامون اشاره کرد. از فعالیت‌های وی در تئاتر، می‌توان ایفای نقش در نمایش افرا در سال ۱۳۸۶ و شرکت در نمایش دو لیتر در دو لیتر صلح در سال ۱۳۹۱ را نام برد.

تقویت فرهنگ با کتابخوانی

مریم ساحلی از نویسندگان و فعالین رسانه بندرانزلی عنوان کرد: آنچه که با اموال شهر یا محیط زیست می شود آیا نشان دهنده این نیست که فرهنگ ما دچار آسیب است و این به دلیل پایین بودن میزان مطالعه در جامعه است.

وی افزود: درست است که در گذشته فرهنگ غنی داشتیم ولی این فرهنگ باید در جامعه تقویت شود و این موضوع فقط با کتابخوانی به وقوع خواهد پیوست.

آرمین صافدل فعال اجتماعی فرهنگی و بنیانگذار رویداد تو هم بخوان اظهار داشت: ایده تو هم بخوان با تعریف یک برنامه چند وجهی شکل گرفت تا فقط برنامه،کتابخوانی نباشد و انگیزه ما این بود که تحرک و هیجان را در چند زمینه در فضای عمومی شهر ایجاد کنیم.

وی افزود: موانع زیادی پیش روی کار داشتیم ولی با این حال هفت گام از این برنامه را اجرا کردیم و هیچگاه از موانع موجود هراس نداشتیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از فعالین عرصه رسانه، فرهنگ و هنر که در طول برگزاری این رویداد همراه این مراسم بودند تقدیر به عمل آمد.

Share