فرزند استاد فرض پور ماچیانی:

جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور به المان رشت تبدیل شود

فرزند استاد فرض پور ماچیانی، خواستار المان سازی جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور برای شهر رشت شد و عنوان کرد: در طول سال یک روز را اختصاص به تجلیل از یکی از استادان برجسته زبان و ادب فارسی دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی فرض پور ماچیانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره جایزه ادبی استاد «مصطفی فرض پور ماچیانی» در رشت، اظهار کرد: این جشنواره ساعت ۱۰ صبح ۱۰ آبان همزمان با زادروز استاد فرض پور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد.

فرزند استاد فرض پور ماچیانی، فلسفه تلاش ها و زحمات پدرش را بر مبنای معلمی دانست و افزود: پدر همواره استاد، مرشد و راهنمای زندگی ما بود و علاقه بسیار زیادی به شاگردان خود داشت و مادامی که مطالب را تمام و کمال به آنها منتقل نمی کرد، دست از تلاش بر نمی داشت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور مطرح کردن پدر نیست، گفت: جشنواره مذکور بهانه ای است جهت پاسداشت از کسانی که برای غنای زبان و ادب فارسی زحمت کشیدند.

فرزند استاد فرض پور، «زبان فارسی» را فصل مشترک هویت ما ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران دارای فرهنگ غنی هستند و یکی از موثرترین فرهنگ ها و تمدن های بشری را تا به امروز ارائه کرده اند و همه دنیا به این مسئله اذعان دارد.

وی خواستار المان سازی جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور برای شهر رشت شد و عنوان کرد: در طول سال یک روز را اختصاص به تجلیل از یکی از استادان برجسته زبان و ادب فارسی دهیم لذا در نخستین جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور ماچیانی که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و موسسه خانه هنر نیایش برگزار خواهد شد، از استاد احمد سمیعی گیلانی که یکی از شخصیت های برجسته کشور و پدر ویراستاری نوین ایران و دوست صمیمی استاد فرض پور است، بابت یک عمر تلاش که برای فرهنگ ما کشید تقدیر خواهد شد.

Share