برگزاری مانور پدافند غیرعامل در مدارس فومن

تغییر ژنتیک محصولات کشاورزی بزرگ‌ترین تهدید است

مانور پدافند غیر عامل در مدارس شهرفومن با حضور نیروهای هلال احمر، اتش نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مانور پدافند غیرعامل در مدرسه غفاری فومن با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد.

فرماندار فومن یکی از موضوعات مهم کشور را پدافند غیر عامل دانسته و از نهادینه شدن آن در یک دهه اخیر در سطح کشور، استان و شهرستان خبر داد.

فرماندار اضافه کرد: ما نیز به تبع اهداف و سیاست هایی که پدافند غیر عامل در کشور دارد سعی کرده ایم تمام این اهداف را در شهرستان تبیین نماییم. وی لازمه تغییر دیدگاه را مرور دوباره مباحث مربوط به پدافند غیر عامل دانست.

قاسم نژاد در ادامه افزود: دشمن در گذشته با جنگ نظامی و آشکار با ابزار، وسایل و دانش نظامی که برای ما مشخص بود، به کشور و ملت ایران حمله می کرد، اما امروز از مسیرهای مختلف خواهان ضربه زدن به کشور ماست که یکی از مهم ترین این ترفندها تغییر ژنتیک محصولات کشاورزی است که بزرگ ترین تهدید برای کشور می باشد تا سلامت جامعه را به خطر بیندازد.

وی یادآور شد: ایستادگی مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران جلوی استکبار جهانی مطمئناً دشمنان را به فکر گزینه های دیگری انداخته و به دنبال این هستند که تفکر و ایده های اسلامی ملت را به زانو در آورند و در این راه از هر وسیله ای استفاده خواهند کرد.

فرماندار فومن خواستار شناسایی چالش ها و آسیب هایی که در جامعه داریم شد و اعلام نمود: دشمن در بسیاری از موارد اقدامات تخریبی خود را در قالب برنامه های بین المللی و انسان دوستانه پیاده خواهد نمود. برخی دیگر از این آسیب ها ممکن است در فضاهای سایبری و الکترونیکی باشد که از این طریق بتواند به ما ضربه بزند.

قاسم نژاد اضافه کرد: بحث پدافند غیر عامل بحث پیشگیری و آمادگی برای حملات اینچنینی است که ما باید آمادگی لازم در این خصوص را داشته باشیم. در این راستا جلسات پدافند غیر عامل به صورت مستمر در شهرستان برگزار شده و تمرینات لازم در جهت آمادگی برای این خطرات به طور مداوم در حال انجام می باشد.

فرماندار فومن برگزاری مانور پدافند غیر عامل در سطح مدارس شهرستان را جهت آمادگی بیشتر قشر جوان و نوجوان جامعه دانسته و از ادارات آموزش و پرورش، هلال احمر، بهداشت، اورژانس و واحد آتش نشانی شهرستان فومن بابت برگزاری هرچه بهتر این مانور تقدیر و تشکر به عمل آورده و افزود: امیدواریم روزی برسد که آسیب پذیری ما در همه زمینه ها به حداقل برسد و مردم همواره آمادگی و آگاهی لازم را در مواجهه و مقابله با این نوع خطرات داشته باشند.

همچنین قلی زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فومن اظهار کرد: برگزاری مانور کلاس آموزشی توسط مربیان هلال احمر با موضوعات روشهای امدادی و خود امدادی، نحوه پناهگیری و تخلیه اضطراری، آموزش نصب چادر در اردوگاه اضطراری، آموزشcpr،تخلیه اضطراری، اسکان، اشنایی با ابزار،‌ خودرو پست نجات و‌…انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهر فومن در ادامه اهداف برگزاری این مانور را آشنایی دانش آموزان با اهداف پدافند غیر عامل که‌‌ همان کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران می باشد دانست.

وی در ادامه گفت: اقدامات این مانور توسط دانش آموزان در مدارس اقدامات پدافند غیر عامل همچون مکان یابی، پناه گیری، جابجایی ‌ و انتقال مصدوم بود.

عکس: صدیقه خوشگفتار

Share