رئیس فراکسیون محیط‌‌ زیست مجلس:

تغییر عنوان اتهامی فعالان بازداشتی محیط‌‌ زیست شگفت زده‌ام کرد

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط‌‌ زیست مجلس با بیان اینکه از تغییر عنوان اتهامی فعالان بازداشتی محیط‌ زیست شگفت‌زده شده است خواستار ارائه توضیحاتی از سوی مسئولان در رابطه با تغییر عنوان اتهامی این افراد شد و گفت که نمایندگان موضوع را پیگیری می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط‌‌زیست مجلس بیان کرد: از تغییر عنوان اتهامی فعالان بازداشتی محیط‌ زیست شگفت زده شدم. مسئولین امر باید به افکار عمومی، فعالان عرصه محیط‌ زیست و نمایندگان مجلس که ماه‌ها پیگیر موضوع بودند توضیح دهند که چه اتفاقی رخ داده که عنوان اتهامی‌ آنها عوض شده است. گرچه در موضع اتهام جاسوسی قرار دادن آنها هم حرف و حدیث‌هایی بود و برخی نهادها و ارگان‌ها آن را رد می‌کردند.

وی افزود: فعالان و صاحب نظران محیط‌ زیست گزارشی را تهیه کرده و افراد معتبری آن را امضا کرده بودند که ما این گزارش را به سران سه قوه داده‌ بودیم و می‌خواهیم این امر مورد توجه محکمه قضایی هم قرار گیرد.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون امید خاطر نشان کرد: ما پیگیر این بودیم که پرونده فعالان بازداشتی محیط‌ زیست به محکمه قضایی ارسال شود. همچنین به همراه جمعی از نمایندگان هفته پیش خدمت آقای لاریجانی رسیدیم و ایشان با آقای دولت آبادی مذاکره کرد و نهایتا آقای دولت آبادی قول داد که پرونده به محکمه قضایی ارجاع شود. ما  امیدواریم این کار هرچه زودتر انجام شود و این افراد بتوانند از حق داشتن وکیل و سایر حقوق قانونی خود برخوردار باشند.

تابش با بیان اینکه نمایندگان حتما وضعیت فعالان بازداشت شده محیط‌ زیست را پیگیری می‌کنند یادآور شد: از هیات سه نفری که آقای رئیس‌جمهور در دولت برای پیگیری وضعیت این افراد تشکیل دادند می‌خواهیم موضوع را پیگیری کنند و افکار عمومی را در جریان مسائل قرار دهند.

وی در پایان گفت که در صورت ضرورت ممکن است نمایندگان تقاضای ملاقات با فعالان بازداشتی محیط‌ زیست در زندان را ارائه کنند.

طبق گفته وکیل چند نفر از بازداشتی‌های محیط‌ زیستی عنوان اتهامی این افراد از جاسوسی به افساد فی‌الارض تغییر کرده است.

Share