تصاویر برگزاری مانور آمادگی شرکت آبفای گیلان

مانور آمادگی شرکت آبفای گیلان با اتکاء به تیم واکنش سریع با حضور استانهای معین و جانشین انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مانور آمادگی شرکت آبفای گیلان با اتکاء به تیم واکنش سریع با حضور استانهای معین و جانشین انجام شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به برنامه ریزی های مناسب وزارت نیرو و آبفای کشور در بخش بحران اظهار داشت: در صورت وجود حادثه در هر استان و پیش بینی عدم حضور مدیران در محل کار بدلیل مواجه شدن با حادثه، استانهای معین و جانشین، فرماندهی و پشتیبانی عملیات را بر عهده خواهند گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این مانورها آماده سازی برای مقابله با حوادث است تصریح کرد: ایران کشور حادثه خیزی است و باید آمادگی داشته باشیم از امکانات و تجهیزات به نحو مطلوب استفاده نمائیم و استانهای معین نیز با توجه به شرایط برای کمک رسانی اقدام نمایند و نقاط قوت و ضعف در این مانورها شناسایی گردد.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه افزود: مجموع این برنامه ها برای پرداختن به وظیفه ذاتی شرکت در ارائه خدمات مناسب و رفع حوادث در کوتاهترین زمان ممکن است که با آموزش و تداوم این مانورها،آمادگی لازم حاصل خواهد شد.

سپس یوسفی معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با تأکید بر اینکه اجرای این برنامه ها برای بازسازی است تصریح کرد: باید به پیشگیری توجه ویژه داشت و در هرحادثه باید به امکانات و تجهیزات خاص آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه لازمه برقراری ارتباط با استانها داشتن خط ارتباطی مناسب است افزود: ابزار ارتباطی مناسب در مواقع بحران و تجهیزات مورد نیاز آن باید مشخص شود.

در ادامه زینعلی کارشناس دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه مانورها از حالت رژه خارج شده و  بصورت عملی و فنی اجرا می گردد گفت: هدف از برگزاری آن کاهش هزینه ها و اثربخشی مانور است و باید چارت فرماندهی بحران مورد توجه ویژه قرار گیرد و ستاد فرماندهی مجهز و مناسب برای رسیدگی به امور باشد.

زینعلی تصویربرداری همزمان از ۵ شهر حادثه دیده در مانور را از نقاط قوت و مثبت این مانور عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه آبفای گیلان از شرکتهای پیشرو و موفق بوده و سومین شرکت برتر بین ۳۱ شرکت آب و فاضلاب شهری است باید تجارب خود را بصورت مکتوب اعلام نموده تا به دیگر استانها ابلاغ گردد.

Share