اقدام یک یا چند نفر قابلیت تعمیم به سایر پرسنل نیروی انتظامی نبوده و نیست

تذکر نماینده رشت به وزیر کشور در پی برخورد خشن با سه جوان نوازنده

غلامعلی جعفرزاده نوشت: بکرار تذکر داده ایم که عوامل نیروی انتظامی بدلیل نداشتن تخصص و عدم آموزش لازم توان عملی امر به معروف و نهی از منکر مطابق ضوابط و شرع اسلام را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی بازتاب گسترده انتشار فیلمی از برخورد غیرمتعارف با سه جوان نوازنده خیابانی در رشت، غلامعلی جعفرزاده با تذکر به وزیر کشور نسبت به این مسئله واکنش نشان داد.

نماینده رشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

تذکر اینجانب (جعفرزاده ایمن آبادی) به وزیر کشور در خصوص برخورد نامناسب تعدادی از عوامل خودسر امنیتی با تنی چند از جوانان نوازنده در پیاده راه رشت در اولین روز بازگشایی مجلس یکشنبه ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۷
بکرار تذکر داده ایم که عوامل نیروی انتظامی بدلیل نداشتن تخصص و عدم آموزش لازم توان عملی امر به معروف و نهی از منکر مطابق ضوابط و شرع اسلام را ندارند و رافت اسلامی مغایر با برخورد خشن و بدون هر گونه تذکر لسانی و غیره بوده و موجبات وهن نظام و دین مبین اسلام خواهد بود. احتمالا همانطوریکه در فضای مجازی ملاحظه فرمودید سه تن جوان هنرمند در محل پیاده راه رشت که الزاما می بایست مبانی شرع اسلام و مناسبت های اسلامی را رعایت نموده و در شب شهادت اقدام به نوازندگی نمی نمودند اما متاسفانه عوامل نیروی انتظامی بدون هر گونه تذکر در اقدامی غیر عرفی و از پشت سر به این جوانان حمله و آنان را بر روی زمین در انظار عموم کشیده که صحنه های دلخراش و ناراحت کننده ای را به نمایش گذاشتند که با توجه به عدم امکان پاسخگویی به حداقل های نیاز اجتماعی و اقتصادی جوانان چنین برخوردهای احساسی و غیر منطقی هیچگونه توجیه ای نداشته و ندارد. انتظار می رود با افراد فوق که موجبات ایجاد چنین صحنه نابخردانه ای را تولید و خوراک تبلیغاتی را برای رسانه های بیگانه را فراهم نمودند برخورد قانونی صورت پذیرد. بدیهی است اقدام یک یا چند نفر قابلیت تعمیم به سایر پرسنل خدوم و زحمت کش نیروی انتظامی نبوده و نیست و قدردان زحمات پرسنل صدیق نیروی انتظامی خواهیم بود.

Share