سرپرست حوزه برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

تدوین سند توسعه و اشتغال ۲۶۱ روستای گیلان | ۵۲ پروژه عمرانی تا پایان سال واگذار می‌شود

سرپرست حوزه برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از تدوین سند آمایش گیلان و نهایی شدن آن تا پایان آبان خبر داد و افزود: سند توسعه و اشتغال ۲۶۱ روستای استان تدوین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، شراره کاووسی، با بیان اینکه واژه برنامه‌ریزی امروزه در فعالیت‌های متنوع اجتماعی به‌کار می‌رود اظهار کرد: هیچ جامعه‌ای بدون برنامه‌ریزی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف افراد خود باشد.

سرپرست حوزه برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تصریح اینکه تمامی تصمیمات بر اساس طرح‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده اتخاذ می‌شود افزود: برنامه‌ریزی نوعی تفکر رو به جلو درباره مسائل اجتماعی، اقتصادی و محیطی است

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی نشان‌دهنده تدوین برنامه است افزود: برنامه‌ریزی نوعی تفکر رو به جلو درباره مسائل اجتماعی، اقتصادی و محیطی بوده و از جامعیت و یکپارچگی برخوردار است.

کاووسی برنامه‌ریزی را یکی از پنج وظیفه اصلی مدیریت دانست و گفت: مدیریت ارتباطی تنگاتنگ با فعالیت‌های توسعه و برنامه‌ریزی دارد و وظیفه اصلی مدیریت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در شصتمین سال تاسیس توسط شورای عالی اداری منحل شد افزود: دولت یازدهم در سال دوم، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مجدداً احیا کرد که احیای سازمان با تدوین برنامه ششم توسعه مقارن شد.

سرپرست حوزه برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تصریح کرد: این سازمان نیز به عنوان زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تدوین برنامه ششم، ۳۵ کمیته تخصصی متشکل از اساتید دانشگاه، کارشناسان خبره دستگاه‌ها و صاحب‌نظران امر برنامه‌ریزی را زیر نظر شورای برنامه‌ریزی توسعه استان به عنوان عالی‌ترین نهاد برنامه‌ریزی تشکیل داد و در نهایت ۳۱ سند تحت عنوان «اسناد توسعه برنامه ششم» به تایید رسید.

وی از تدوین سند آمایش استان گیلان و نهایی شدن آن تا پایان آبان خبر داد و افزود: با همکاری دستگاه‌ها ۵۲ پروژه عمرانی مشخص و تا پایان سال فرایند واگذاری آنها انجام می‌شود.

کاووسی تاکید کرد: گیلان در حوزه ارزیابی عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی جزو چهار استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه سالانه برنامه توسعه اشتغال و اقتصاد ۵ هزار روستا در دستور کار است، عنوان کرد: تاکنون ۲۶۱ روستا را در استان انتخاب و سند آن نهایی شده است.

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به تدوین گزارش سالانه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گیلان اظهارکرد: تدوین و انتشار نشریه بررسی تطبیقی شهرستان‌های گیلان در سال ۹۵، مدیریت کارگروه‌های ۴۸ گانه، تدوین برنامه‌های راهبردی توسعه، نظارت بر طرح‌های برخوردار از تسهیلات رونق تولید، ثبت طرح‌های پژوهشی در سامانه سمات از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط این سازمان است.

Share