عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد:

بسته حمایتی از فرهنگیان در راه است|افزایش حقوق در هر دستگاهی مشروط به تامین اعتبار برای فرهنگیان

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه “طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش” یک بسته‌ای حمایتی از فرهنگیان است، گفت: از آنجا که قدرت خرید فرهنگیان کاهش پیدا کرده، موکول کردن ارتقاء معیشت آن‌‎ها به بودجه سال آینده اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدحسین فرهنگی با اشاره به ضرورت تغییر وضعیت معیشتی فرهنگیان در بودجه سال ۹۸ و حتی قبل از آن، گفت: “طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش” که اکنون نمایندگان کمیسیون‌‎های تخصصی مجلس همچون برنامه و بودجه و آموزش و پرورش در حال بررسی جزئیات آن هستند در صورت تصویب جزئیات در صحن علنی می‌تواند بسیاری از مشکلات معیشتی فرهنگیان را حل و فصل کند.

“طرح تنظیم مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش” بسته‌ای حمایتی از فرهنگیان است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح پیش‌بینی‌های خوبی برای معیشت فرهنگیان شده و برخی منابع لازم برای آن توسط مجلس دیده شده و برخی نیز برعهده دولت گذاشته شده است، افزود: طرح فوق که به نوعی بسته‌ای حمایتی از فرهنگیان به شمار می‌آید می‌تواند پایه‌ای برای ارتقاء وضعیت معیشتی آن‌ها در سال آینده و سال‌های آتی باشد لذا باید تا قبل از پایان سال در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

موکول کردن ارتقاء معیشت فرهنگیان به بودجه سال آینده اشتباه است|کاهش قدرت خرید فرهنگیان

وی با اعتقاد به اینکه موکول کردن تصمیم‌گیری برای ارتقاء معیشت فرهنگیان به بودجه سال آینده اشتباه است چراکه قدرت خرید فرهنگیان بیش از گذشته کاهش پیدا کرده، افزود: “طرح تنظیم مقررات مالی آموزش و پرورش” یک ماده واحده با ۱۰ بند دارد که طراحان‌اش هدف تدوین آن را اجرای هرچه بهتر سند تحول بنیادین، ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزش و پرورش و حل مشکلات فرهنگیان اعلام کرده‌‌اند.

پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان از یک‌درصد درآمد شرکت‌های دولتی

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس در ادامه توضیح داد: بند اول این طرح مربوط به اختصاص یک‌درصد از درآمد همه شرکت‌ها، موسسات و بانک‌های دولتی به آموزش و پرورش است. این همان مبلغی است که در بودجه امسال آموزش و پرورش مقرر شد؛ از محل آن پاداش بازنشستگی فرهنگیان تامین شود.

افزایش حقوق در هر دستگاهی مشروط به تامین اعتبار برای فرهنگیان

فرهنگی با اشاره به اینکه طبق این طرح هرگونه افزایش حقوق در هر دستگاهی مشروط به تامین اعتبار برای فرهنگیان خواهد شد، اضافه کرد: مطابق این طرح دولت مکلف است در ارائه لوایح و تصویب سایر مصوبات دولت،‌ برای هرگونه افزایش پرداخت مستمر، غیرمستمر و رفاهی کارکنان دستگاه‌های اجرائی، اعتبار مورد نیاز برای فرهنگیان را در اولویت قرار دهد، به نحوی که هرگونه افزایش در هر کدام از دستگاه‌های اجرائی منوط به تامین و تخصیص اعتبار مربوط برای وزارت آموزش و پرورش باشد.

Share