گلسرخی خبر داد:

برگزاری همایش هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها در گیلان

مشاور فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان گفت: همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها و یادبود قربانیان سوانح رانندگی، ساعت ۹.۳۰ صبح روز ۳۰ آبان ماه جاری در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهر سازی گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد گلسرخی با اشاره به اهداف جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد: این جمعیت یک نهاد مردمی و غیر انتفاعی و دارای ۱۸ دفتر نمایندگی در استان‌های کشور بوده و هدف از تشکیل آن بهبود وضعیت ایمنی تردد در راهها و ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور می باشد.

مشاور فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با اشاره به ضرورت بستر سازی فرهنگی برای بالا بردن سطح آگاهی های عمومی گفت: پشتوانه مهم اقدامات جمعیت ما همراهی و معاضدت دستگاه های اجرایی و مشارکت قشرهای مختلف مردم است.

وی با یادآوری شعار امسال روز جهانی یادمان قربانیان حوادث جاده‌ای که «جاده‌ها داستان‌هایی دارند» تلاش جمعیت مذکور را در راستای کاهش سوانح رانندگی با محوریت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: تا کنون میزبان پنج همایش در گیلان بوده ایم و به همین منظور همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی راه‌ها و یادبود قربانیان سوانح رانندگی، ساعت ۹.۳۰ صبح روز ۳۰ آبان ماه جاری در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهر سازی گیلان برگزار می‌شود.

گلسرخی هدف از برگزاری این همایش را بالا بردن سطح آگاهی ها در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی تردد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۲.۲ درصد از مرگ‌ومیرهای جهان در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با برگزاری این برنامه ها قصد دارد تا با آگاهی‌بخشی، حوادث مرگبار رانندگی را کاهش دهد.

مشاور فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با اشاره به این که تعداد قابل توجه ای از آسیب دیدگان سوانح جاده ای از شخصیت های سیاسی و فرهنگی، هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، دانش آموزان و نخبگان جامعه بوده اند گفت: متاسفانه در حادثه تلخ و تاسف بار پایان هفته گذشته، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور و معاون ایشان را از دست دادیم.

وی افزود: حوادث جاده‌ای سالانه ۵۱۸ میلیارد دلار در سطح جهان خسارت به جا می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود آسیب‌های جاده‌ای تا سال ۲۰۳۰ به پنجمین علت مرگ در جهان تبدیل شود.

گلسرخی با بیان اینکه تاکنون رفتارهای پرخطر بسیاری شناسایی شده‌اند که با تلنگر اطلاع‌رسانی و آموزش، قابل کنترل هستند متذکر شد: آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت افراد، جزو مباحث مهم ایمنی است و برگزاری همایش‌های مربوط به سوانح رانندگی، نقش مهمی برای ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم دارد و در دنیای امروز به منظور پیشگیری از حادثه ها، به آموزش گسترده و فراگیر نیاز داریم.

مشاور فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان، برگزاری همایش مذکور را با همکاری استانداری، اداره کل راه و شهر سازی گیلان، فرمانداری و بخشداری رشت و… عنوان کرد و از تلاش های مجدانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راهور و پلیس راه گیلان به منظوراجرای طرح های آموزشی، با تمرکز بر دو قشر آسیب پذیر کاربران جاده ای استان، یعنی موتور سواران و عابران پیاده، تقدیر کرد.

Share