مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

برگزاری نمایشگاه کتاب مطالبه مردم است| فروش کتاب با تخفیف ۳۰ درصدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان ۲۶ آبان‌ تا اول آذرماه با حضور ۴۵۰ ناشر در رشت برگزار می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب استان گیلان پنجمین سالی است که به طور متوالی در رشت یرگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تبدیل به یک فرهنگ در استان گیلان شده است، گفت: نخستین نمایشگاه کتاب استان گیلان در سال ۷۱ برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان تعداد نمایشگاه استانی کتاب در کشور به ۳۷۰ می‌رسد، اعلام کرد: ۴۵۰ ناشر در نمایشگاه کتاب استان گیلان حضور دارند.

فاضلی خاطرنشان کرد: ناشران محدودی به علت ظرفیت محدود مکان نمایشگاه کتاب دعوت شده اند و ۳۵ ناشر گیلانی نیز در این نمایشگاه محصولات خود را برای اهالی فرهنگ عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ۲۰ درصد از تخفیف کتاب را پرداخت می‌کند، عنوان داشت: ۱۰ درصد تخفیف نیز با کمک ناشران به خریداران کتاب داده می‌شود که در مجموع تخفیف به ۳۰ درصد می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه کتاب‌های کاغذی هیچگاه ار رونق نمی‌افتند، گفت: هیچ کجای جهان بوی کاغذ از بین نخواهد رفت و فرزندان ما باید بوی مهربان کتاب را در کنار خود داشته باشند تا این فرهنگ تداوم داشته باشد.

فاضلی برگزاری این دوره از نمایشگاه را از روز ۲۶ آبان الی اول آذرماه اعلام کرد و گفت: از سه ناشر، یک خبرنگار حوزه کتاب، یک کتاب فروش و یک مولف خردسال در روز افتتاحیه این نمایشگاه تجلیل می‌شود.

وی با تشکر از استانداری، سازمان برنامه بودجه و شهرداری رشت جهت برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: بانک شهر مسئولیت نمایشگاه را برعهده گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت خوبی برای نهادهای فرهنگی جهت ارائه دستاوردهایشان است، گفت: فرهنگ مطالعه در سطح جامعه به ویژه خانواده ها و کودکان، باید ترویج یابد و با توجه به افزایش قیمت کاغذ و تاثیر آن بر نشر کتاب تلاش شد که حضور کتاب در سبد خانوار افزایش یابد.

فاضلی با اشاره به اینکه حضور رسانه در پیش برد اهداف فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه بسیار موثر است، افزود: اقتصاد نشر با سرپا بودن قلم ها می‌چرخد.

وی در مورد کیفیت برگزاری نمایشگاه نیز اظهار کرد: فضای فیزیکی نمایشگاه متعلق به ما نیست و همه می‌دانیم که استان برای اجرای برخی برنامه ها نیازمند فضای فیزیکی مناسب است.

فاضلی با بیان اینکه قشر زیادی از مردم به ویژه دانشگاهی ها به دنبال برگزاری نمایشگاه هستند، گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب مطالبه مردم است و جامعه کتاب خوان ما منتظر نمایشگاه کتاب هستند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است و در زمینه غرفه آرایی رقابت باید بین خود ناشران باشد.

فاضلی با بیان اینکه ارشاد متولی نمایشگاه است و ناشران متصدی هستند، گفت: برای ارایه بهتر نمایشگاه باید خود ناشر تلاش بیشتری کنند.

Share