قربانی: بازنشسته‌ها باید کنار گذاشته شوند

برخی مدیران از شدت علاقه به میز و صندلی مدیریت چسبیده‌اند

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علاقه وافر برخی مدیران به میز و صندلی مدیریت گفت: باید بازنشسته‌ها از مسؤولیت کنار و امور کشور به جوانان واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین قربانی با اشاره به قانون منع به‌کارگیری از بازنشستگان در دولت اظهار کرد: مهلت قانون منع به‌کارگیری از بازنشستگان فرارسیده و این قانون به‌صراحت اعلام کرده که بازنشسته‌ها باید از بدنه دولت خارج شوند.

وی با بیان اینکه مطابق قانون، تمامی دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی منتفع می‌شوند موظف‌اند تا پایان تاریخ ۲۶ آبان ماه از وجود بازنشسته‌ها مرخص شوند افزود: تمامی افرادی که در بدنه دولت مسئولیت دارند و یک‌بار بازنشسته شده‌اند باید میدان مسؤولیت را به مدیران جوان و خلاق واگذار کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه برخی از معاونین استاندار، مدیران کل و فرمانداران در گیلان مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند اما همچنان تکیه‌بر میز دولت زده‌ و ارائه خدمت می‌کنند گفت: شدت علاقه برخی‌ها به صندلی و میز مدیریت آن‌قدر زیاد است که گویا صندلی و یا میز دولت به مدیریت شأن چسبیده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه دولت مکلف به اجرای قانون است بیان کرد: با توجه به اینکه قانون‌گذار مهلت زمانی در قانون وضع کرده کسانی که از بازنشستگان استفاده می‌کنند مشمول جریمه سنگین می‌شوند.

قربانی بر تسریع در واگذاری میز مدیریت از سوی بازنشستگان تأکید کرد و گفت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مکلف به ورود در این حوزه هستند هرچند تاکنون اولتیماتوم‌هایی نیز داده شده است.

نماینده مردم در خانه ملت با تأکید بر اینکه پیشنهاد مجلس به دولت، عمل به قانون است تا اجازه ندهند دستگاه‌های نظارتی وارد کار شوند تصریح کرد: نیروهای بازنشسته مدت‌زمان زیادی را برای ارائه خدمت به مردم درصحنه حضورداشته‌اند و باید عرصه را به جوان‌ها واگذار کنند تا جوانان مسئولیت اداره کشور را به گردن بگیرند.

Share