عضو هیئت رئیسه مجلس:

بخشی از لوایح چهارگانه FATF نقاطی «نامشخص و غیرشفاف‌» دارد

اسدالله عباسی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بخشی از لوایح چهارگانه FATF ‌از ‌جمله لایحه CFT در بدنه خود نقاطی تاریک، نامشخص و غیرشفاف‌ دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی اظهار داشت:‌ CFT یا همان لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در حقیقت می‌تواند کشورمان را در برابر لابی صهیونیست‌ها آسیب‌پذیر کرده و بسیاری از اسرار بانکی و مالی کشورمان را در اختیار دشمنان نظام قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: ایران با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه خاورمیانه از بزرگترین قربانیان تروریسم بین‌الملل به شمار می‌آید به طوری‌که بر اساس آمارها و شواهد این پدیده شوم ضد بشری تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: بخشی از لوایح چهارگانه FATF که در مورد نحوه ارتباط سیاسی،‌ دیپلماتیک و اقتصادی کشورهای دنیا است بسیار شفاف و روشن بوده اما بخشی از آن از جمله لایحه CFT در بدنه خود نقاطی تاریک، نامشخص و غیرشفاف‌ دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت:‌ پذیرش CFT آن‌هم بدون تعهد و پیش‌شرط‌‌های لازمه امر منطقی و درستی به نظر نمی‌رسد زیرا امکان القای تفاسیری کاملاً متفاوت در مورد تروریسم و گروهک‌های آن از سوی کشورهایی نظیر آمریکا و سایرین وجود دارد.

عباسی به مسئله پذیرش برجام اشاره کرد و گفت:‌ در مسئله برجام کشورمان با پذیرش و اجرای تمام و کمال آن درب تمام مراکز هسته‌ای را جهت انجام تحقیقات به روی کارشناسان سازمان‌های به ظاهر بین‌المللی باز کرد در حالی‌که بسیاری از این افراد مأموران CIA بودند.

وی پذیرش CFT آن هم بدون پیش‌شرط‌های لازم را امری اشتباه قلمداد‌ کرد و ابراز داشت: در قضیه برجام نیز ما به تمام تعهدات خود عمل کرده و اطلاعات لازمه را در اختیار مأموران آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قرار دادیم اما در عوض با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه شدیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس از نقشه شوم لابی‌ صهیونیست‌ها،‌ عربستان صعودی و آمریکایی‌ها سخن گفت و افزود:‌ این لابی درصدد است تا با اجرای CFT راهی نفوذی به سمت اطلاعات بانکی،‌ رمزها و اسرار کشورمان باز کرده و سپس در شرایط مناسب ضربه نهایی خود را وارد کند.

عباسی شفاف‌سازی آراء را از جمله درخواست‌های برخی نمایندگان مخالف پذیرش CFT اعلام کرد و اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان ملت در مجلس حضور داریم بنابراین ضمن دفاع از حقوق آنان باید به نوعی نسبت به شفاف‌سازی مواضع و رویکردهای خود نیز اقدام می‌‌کردیم.

Share