نامه تهدید آمیز AFC

با کوچک‌ترین دخالت فدراسیون فوتبال ایران تعلیق می‌شود و جام ملت‌ها هم از دست می‌رود

AFC در نامه‌ای تهدید آمیز هر گونه دخالت و جابجایی در راس فدراسیون فوتبال را غیرقانونی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، AFC در نامه‌ای تهدید آمیز هر گونه دخالت در فدراسیون فوتبال ایران از سوی نهادهای مربوطه از جمله قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را مورد نظارت خود قرار می‌دهد.

در این نامه آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تاکید می‌کند که فدراسیون فوتبال یک سازمان غیر دولتی است و AFC معتقد است که تمام کشورهای عضو باید بدون دخالت سوم شخص از سوی دولت یا پارلمان وظایف خود را انجام دهند.

AFC همکاری نزدیکی با فدراسیون فوتبال ایران دارد که هیئت مدیره آن در ماه مه سال ۲۰۱۶ به مدت چهار سال برای جلوگیری از دخالت بیرونی انتخاب شده است.

AFC تحت هیچ شرایطی تحمیل دخالت از بیرون (سوم شخص) را مورد تایید قرار نمی‌دهد و تحمل آن قابل پذیرش نیست. امیدواریم فدراسیون فوتبال ایران در حالی که ۲ ماه بیشتر تا جام ملت‌ها باقی نمانده بتواند استقلال خود را حفظ کند و از هر گونه تعلیق احتمالی جلوگیری کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار چنین متنی روی خروجی رسمی خود به صراحت اعلام کرده است که هر گونه دخالتی بیرون از فدراسیون و خارج از اختیارات مجمع این فدراسیون غیرقانونی و تبعات جبران ناپذیری از جمله تعلیق فوتبال ایران را به همراه دارد.

Share