مدیرکل هواشناسی گیلان خبرداد:

باد گرم شدید و دمای ۳۸ درجه‌ای گیلان | احتمال خسارات به تأسیسات شهری و روستایی

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از افزایش محسوس دمای هوا همراه با وزش باد گرم شدید تا ظهر جمعه در نواحی مختلف استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد دادرس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شرایط جوی استان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت تدریجی جریانات جنوبی و وزش باد گرم شدید در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوای استان در روزی‌های آینده افزود: بیشترین دمای هوا استان در مناطق جلگه‌ای بین ۲۸ تا ۳۵ درجه سلسیوس و در مناطق جنوبی نیز بین ۳۲ تا ۳۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بیشترین سرعت وزش باد بین ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود گفت: از روز پنج‌شنبه تا عصر جمعه با تقویت جریانات جنوبی و کاهش رطوبت نسبی و افزایش محسوس دما علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها وزش باد گرم شدید در نواحی مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

دادرس بابیان اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: با توجه به افزایش محسوس دما، وزش باد شدید و کاهش نسبی رطوبت احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها وجود دارد بنابراین گردشگران و حاشیه‌نشینان جنگل‌ها از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگل پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه ادارات منابع طبیعی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند افزود: با توجه به افزایش دمای هوا، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه از عصر جمعه به‌تدریج بانفوذ جریانات شمالی شرایط برای کاهش محسوس دما، وزش باد و بارندگی مهیا می‌شود تصریح کرد: احتمال خسارات به تأسیسات شهری و روستایی وجود دارد و با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید، مسئولان و مردم تمهیدات لازم را جهت به حداقل رساندن خسارات به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

دادرس بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود.

Share