معاون فرماندار شهرستان فومن:

انتقاد از رفتارهای خودسرانه علیه دولت | برخی افراد از رهبری پیشی می‌گیرند

رضایی گفت: در حالی دشمنان کشور ما و در رأس آن ها رژیم صهیونیستی از اقدام رئیس جمهور آمریکا به خاطر خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم ها خوشحال هستند و از ترامپ تشکر می کنند، خوشحالی عده ای از این امر در داخل کشور و سرزنش کردن دولت و تیم وزارت خارجه جای تأمل دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه صیانت از حقوق شهروندی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فومن در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

مهندس رضایی در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین به ویژه خانواده های معظم شهدا در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مقاومت ملت ایران را در شرایط دشوار و با وجود فشارهای خارجی ستود و بر لزوم حفظ وحدت میان مردم در برابر افزایش خصومت ها توسط آمریکا علیه کشور تأکید کرد.

معاون فرماندار شهرستان، با انتقاد از رفتارهای خودسرانه برخی افراد علیه دولت و نادیده گرفتن خدمات و اقدامات و عملکرد موفق دولت تدبیر و امید، گفت در حالی دشمنان کشور ما و در رأس آن ها رژیم صهیونیستی از اقدام رئیس جمهور آمریکا به خاطر خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم ها خوشحال هستند و از ترامپ تشکر می کنند، خوشحالی عده ای از این امر در داخل کشور و سرزنش کردن دولت و تیم وزارت خارجه جای تأمل دارد. در شرایطی که مقام معظم رهبری دستورات لازم را در این خصوص به دولت و سازمان انرژی اتمی داده اند و بنا به مصلحت کشور و حفظ منافع ملی، هنوز دستور خروج از برجام را صادر نکرده اند، برخی افراد از ایشان پیشی می گیرند و با به کار بردن لفظ برجام نافرجام، اتهامات را متوجه دولت می کنند، حال آن که وظیفه همه تبعیت از مقام معظم رهبری است.

به گفته مهندس رضایی، حقوق شهروندی ریشه در تاریخ، سنت اسلامی و سیره پیامبر گرامی و ائمه هدی دارد.

وی با اشاره به نهج البلاغه و نامه حضرت علی به مالک اشتر، ریشه های توجه به حقوق مردم را واکاوی کرد.

معاون فرماندار شهرستان فومن، با اشاره به این سابقه تاریخی و اعتقادی گفت: در قانون اساسی ما بر حقوق ملت تأکید فراوانی شده و بر همین اساس، دستورالعمل صیانت از حقوق شهروندی در ۹ بند تهیه و ابلاغ شده و دستگاه های اجرایی باید برای آن اقدامات لازم را انجام دهند.

رضایی با پرداختن به مسائلی از جمله راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی، آموزش، مطلع سازی شهروندان از حقوق خود، بر اجرای تعهدات و وظایف نسبت به مردم تأکید کرد و افزود: روان سازی قوانین یکی از راه های تسهیل رجوع مردم به ادارات و رفع مشکلات قانونی ایشان می باشد و این کار از وظایف مسئولین است تا موانع تحقق رعایت حقوق شهروندی رفع شوند.

وی با اشاره به ظرفیت سازی و افزایش تبلیغات در راستای ترویج حقوق شهروندی، خواهان اقدام فعالانه تر ادارات به منظور آشناسازی مراجعین با حقوق قانونی خود شد و افزود: از مدیرانی که حقوق شهروندی مردم را رعایت می کنند باید تقدیر به عمل آید.

ارزیابی اقدامات صورت پذیرفته نیز یکی دیگر از الزامات حقوق مردم است زیرا ارزیابی و پایش موجب تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف می شود و در نتیجه، بهبود عملکرد و خدمات ارائه شده به مردم را در پی دارد.

مهندس رضایی در ادامه این جلسه با اشاره به بالا رفتن میانگین سن در استان گیلان که نشان از بالا رفتن امید به زندگی و بیانگر ارتقای شاخص های بهداشت، سلامت و توسعه است، خواهان توجه به پیامدهای منفی و مشکل آفرین این امر شد.

به گفته وی، انجام اقدامات لازم برای افزایش رفاه این قشر از الزامات دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها می باشد.

همچنین نقش محوری اداره بهزیستی در فراهم کردن امکانات تفریحی و ورزشی برای سالمندان از دیگر نکات مورد توجه معاون فرماندار فومن در این جلسه بود.

در ادامه، پس از ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات صورت پذیرفته در خصوص حقوق شهروندی در شهرستان، روسای عضو شورا گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

Share