رئیس شورای شهر رشت:

انتخاب شهردار به فضایی آرام و به دور از حواشی نیاز دارد

رئیس شورای شهر رشت گفت:‌ شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار اصلح به فضایی آرام،‌ بدون تنش و به دو از هرگونه حواشی مخرب نیازمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید امیرحسین علوی اظهار داشت:‌ اعضای شورای شهر رشت جهت انتخاب یک گزینه مناسب برای تصدی پست شهردار به فضایی بدون تنش و به دور از هر گونه حواشی مخرب نیازمندند تا فارغ از هرگونه بحران‌آفرینی، منافع عمومی مردم شهر محقق شود.

رئیس شورای شهر رشت عنوان کرد:‌ بخش عمده‌ای از تنش‌ها و حواشی‌های ایجاد شده اخیر در مسیر انتخاب شهردار رشت به بحران‌آفرینی‌های عده‌ای باز می‌گردد که به طور یقین برآوردن منافع مردم شهر رشت و خواسته‌های به حق آنان از هدف‌ها و مقاصد اصلی آنان نبوده و نیست.

علوی با دعوت از همه اعضای شورای شهر رشت به حفظ آرامش ابراز داشت:‌ امیدوارم تمامی اعضای شورای شهر رشت در یک فضای عقلانی به تحلیل و بررسی دقیق گزینه‌های مختلف بپردازند تا با در نظر گرفتن تمام جوانب و معیارهای لازم، شهردار رشت انتخاب و به مردم معرفی شود.

وی ایجاد حاشیه در مسیر انتخاب شهردار را ضربه‌ای بزرگ به منافع عمومی شهر و مردم اعلام کرد و افزود:‌ انتظار داریم در جلسه آتی شورای شهر رشت تمامی اعضاء به جمع‌بندی‌های لازم در مورد گزینه‌های مورد نظر خود برسند تا در انتهای جلسه خروجی مناسب و قابل قبولی حاصل شود.

علوی ترک جلسه رأی گیری انتخاب شهردار توسط تعدادی از اعضای شورا را مطلبی کاملاً عادی دانست و اظهار داشت:‌ اینکه برخی این عمل اعضای شورای شهر را به گونه‌ای دیگر تفسیر کرده و پیرامون آن حاشیه ایجاد کرده‌اند درست نبود زیرا اعضاء برای تصمیم‌گیری به مشورت بیشتری احتیاج داشتند.

رئیس شورای شهر رشت در واکنش به ارسال نامه فرماندار رشت به استانداری نیز بیان داشت:‌ برخی از این نامه تعبیر و تفسیرهای مختلفی را عنوان کرده‌اند در حالی‌که به عقیده بنده این کار از سوی فرمانداری شهرستان رشت تنها در جهت عمل به وظایف خود آن حوزه انجام شده است.

علوی از انجام مذاکره و رایزنی‌های شورای شهر و فرمانداری رشت در راستای انتخاب شهردار خبر داد و تصریح کرد:‌ اجرای مواردی که در نامه منتشر شده فرمانداری به آن‌ها اشاره شده است به تشکیل جلسه آتی شورای شهر رشت و نهایتاً بحث انتخاب شهردار منوط می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه اعضای شورا درصدد انتخاب فرد مناسبی برای تصدی پست شهرداری رشت هستند ابراز داشت:‌ همه اعضای شورا چه آن‌هایی که در جلسه گذشته حضور داشتند و چه آن تعدادی که به هر دلیلی نخواستند رأی‌گیری نهایی انجام گیرد تمایل دارند بهترین فرد به عنوان شهردار معرفی شود.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه جلسه آینده شورای شهر رشت پس از ایام اربعین تشکیل می‌شود عنوان کرد:‌ پس از اتمام مراسم اربعین و بازگشت تعدادی از اعضای شورا که برای حضور در این مراسم به کربلای معلی سفر کرده‌اند نحوه و چگونگی تشکیل جلسه آینده اطلاع رسانی می‌شود.

Share