رئیس کل اسبق بانک مرکزی مطرح کرد:

اجازه سران قوا به رئیس کل بانک مرکزی برای عزل و نصب مدیران بانک‌ها

رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: اعطای اختیار به بانک مرکزی در حوزه عزل و نصب روسای بانکی یکی دیگر از تصمیمات سران قوا بوده و منافاتی با استقلال بانک ها ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، طهماسب مظاهری در مصاحبه با رادیو گفت: اعطای اختیار به بانک مرکزی در حوزه عزل و نصب روسای بانکی یکی دیگر از تصمیمات سران قوا بوده و می توان از آن به عنوان تصمیمی موثر و خوب یاد کرد.

وی افزود: البته باید به این امر نیز توجه داشت که این موضوع از گذشته جزو اختیارات بانک مرکزی بوده است ولی به مرور زمان و همچنین با دخالت مسئولان دولتی و نهادهای مختلف در عزل و نصب روسای بانکها ،عملاً بانک مرکزی از اجرای این اختیار فاصله گرفته بود.

مظاهری ادامه داد: امیدواریم این تصمیم نیز مانند تصمیم قبلی جلسه هماهنگی سران سه قوه در مورد واگذاری تصمیم گیری در ارتباط با سیاست های ارزی به بانک مرکزی،موثر باشد و آثار مثبت آن را به مرور مشاهده کنیم.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: اجرای این اختیار از سوی بانک مرکزی منافاتی با استقلال بانک ها ندارد و حتی می توان از آن به عنوان الزامی در راستای حمایت از دارایی‌های سپرده‌گذاران در بانک ها یاد کرد.

Share