نماینده لاهیجان و سیاهکل مطرح کرد:

ابراز تأسف از بی‌توجهی به رانش و سیل؛ مردم حق دارند از بنیاد مسکن و منابع طبیعی گله‌مند باشند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به رانش زمین در منطقه‌ سیاهکل در پی سیل گفت: رانش زمین در منطقه مذکور گاز حدود یک‌صد مشترک را قطع کرده که از مسئولان درخواست تسریع در خدمات‌رسانی به مشترکین گاز داده‌شده تا در فصل سرما مردم منطقه آسیب نبینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ذبیح نیکفر با اشاره به رانش برخی از مناطق شهرستان سیاهکل در پی سیل اظهار کرد: رانش زمین در محور مواصلاتی سیاهکل به دیلمان چندین بار طی سال اتفاق می‌افتد که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی خوبی در منطقه صورت گرفته افزود: عملیات عمرانی و ساخت سازه‌های پیشگیرانه خوبی نظیر دیوارچینی جهت جلوگیری از رانش زمین در مناطق درخطر رانش احداث‌شده اما کافی نیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رانش زمین در منطقه‌ سیاهکل در پی سیل گفت: رانش زمین در منطقه مذکور گاز حدود یک‌صد مشترک را قطع کرده که از مسئولان درخواست تسریع در خدمات‌رسانی به مشترکین گاز داده‌شده تا در فصل سرما مردم منطقه آسیب نبینند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مخاطرات طبیعی موجود در منطقه سیاهکل و لاهیجان بیان کرد: آب از سمت دریا و رانش زمین از سوی کوه مردم منطقه را تهدید می‌کند اما تاکنون اعتباری جهت تعمیر و جبران خرابی‌ها تخصیص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه مردم در مضیقه هستند و پیشروی آب از دریا به ابنیه و اماکن مردم در خانه‌ها و مغازه‌هایشان آسیب جدی وارد کرده افزود: پیشروی آب دریا بسیاری از ابنیه‌ها و اماکن مردم را تخریب کرده و در سه سال گذشته نیز رانش کوه در منطقه سوستان لاهیجان موجب قطعی راه‌های مواصلاتی چندین روستا شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه رانش کوه در منطقه سوستان موجب شده تا همچنان برخی از راه‌ها مسدود بمانند تصریح کرد: علیرغم اینکه برخی از مدیران و مسئولان مدعی هستند که اعتبارات لازم جهت اتصال راه مواصلاتی تخصیص پیداکرده اما همچنان برخی از معابر مسدود هستند و این حق مردم است که از بنیاد مسکن و منابع طبیعی گله‌مند باشند و ما از اینکه مسئولین و مدیران اجرایی نسبت به مشکلات مردم توجهی ندارند، متأسفیم.

Share