در دفتر امام جمعه رودسر؛

آیین تکریم و معارفه مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان رودسر برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مسئولین سابق و جدید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان رودسر در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تکریم و معارفه مسئولین سابق و جدید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان رودسر در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام تقی روحانی “امام جمعه شهرستان رودسر” در این مراسم با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: چهل سال قبل مردم ما نظام سلطه تا دندان مسلح، وابسته به آمریکا را از تخت قدرت به زیر کشیدند و در طول این چهل سال همواره پرچم مبارزه با ظلم و استکبار را افراشته نگه داشته اند.

وی افزود: مهمترین نکته که در طول این چهل سال مورد توجه قرار می گیرد حضور سرنوشت ساز جوانان است که در تمامی مقاطع این چهل سال جوانان به ویژه دانش آموزان برای مبارزه با دشمنان سینه خود را سپر کرده اند.

امام جمعه رودسر، با بیان اینکه این آمادگی و همیشه در صحنه بودن جوانان نماینگر، بیداری نسل جوان است، تصریح کرد: این یکی از بزرگترین امتیازهای نظام است که باید قدردان آن بود.

روحانی، عمر پربرکت چهل ساله انقلاب و دستاوردهای آن را یک امانت دانست و اظهار کرد: امروز این امانت به دست ما سپرده شده است و ما امانت داریم. در واقع هر آنچه که در این چهل سال گذشته است، امروز امانت به ما سپردند و نگاه آرمانی ما این است که این امانت را باید حفظ کرده تا به دست امام زمان(عج) بسپاریم.

وی با تأکید بر اینکه آنقدر باید تلاش کنیم تا دشمن روز به روز به افول برود، اذعان کرد: این بشارت را باید جدی گرفت و در این خصوص اندیشید که ما چه کرده ایم، نظام های سلطه ای که خود هر سال آرزو می کنند، جشن ما به عزا تبدیل شود، حال خودشان در حال نابودی هستند.

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه جوانان ما با دست خالی اسلام ناب محمدی(ص) را حفظ کردند و از آن بالاتر صادر هم کردند، گفت: جوانان ما با همت و تلاش خود برای عالمیان الگو شدند و در دوران جنگ با چنگ و دندان این ارزش ها را حفظ کردند و اکنون نیز در حوزه های سازندگی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و … این جوانان پای کار نظام هستند که همه امید رهبر ما به جوانان کشور است.

روحانی ادامه داد: این جوانان در دوران جوانی و اوج خواهش های نفسانی خود بر همه چیز پشت پا می زنند و می شوند یک قهرمان هم برای ایران و هم سایر کشورهای مسلمان. این یک ارزش است.

وی دشمنان را که می گویند جمهوری اسلامی، جشن چهلمین سالگرد پیروزی را نخواهد دید، افرادی بدون شعور و درک سیاسی توصیف کرد و افزود: ما و به ویژه جوانان به رهبری خلف صالح امام، در مبارزه با نظام سلطه همه دست به دست هم داده ایم و به زودی افول آمریکا و نوچه هایش را خواهیم دید. ما در مرحله پیروزی نهایی هستیم که با همت همین جوانان محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان با سرعت به فکر ضربه زدن به نظام هستند، گفت: من معتقدم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید بر فعالیت هایش شتاب ببخشد و از دست دادن حتی یک روز در این نهاد بعنوان یک تشکل بسیار مقدس و ارزشمند و با اهداف بسیار آرمانی و بلند، نقیصه کار است؛ زیرا ما با همت و جدیت و با توجه به ظرفیت های موجود، خیلی می توانیم سرباز دور این علم جمع کنیم.

امام جمعه رودسر با آرزوی اینکه چنین جلساتی برای آینده نظام و انقلاب منشأ برکات باشد، افزود: امیدوارم همه ی مسئولین، مدیران مدارس، معلمین به نحوی کمک کنند تا بتوانیم کارنامه درخشانی در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به وسیله اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در شهرستان رودسر رقم بزنیم.

روحانی، ضمن مطالبه همکاری و تعامل بیشتر و منسجم تر اتحادیه و بسیج دانش آموزی، گفت: این دو مجموعه دو بال ولایتند و می بایست تقویت گردند.

امام جمعه رودسر در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی از سوی بنده وجود دارد که از طریق ارتباط بیشتر مسئول جدید شهرستان و ارائه گزارش مستمر و بیان موانع کار، در رفع موانع موجود در مسیر فعالیت های اتحادیه سهیم باشیم.

یاسر تقوی “مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان” نیز در این مراسم، ضمن بیان تاریخچه و اهداف اتحادیه، گفت: نیرویابی برای جریان سازی انقلابی به منظور تربیت مدیران و مادران موفق آینده برای نظام از کارویژه ها و رسالت های مهم اتحادیه است.

تقوی، با اشاره به نظام های مختلف تربیتی در جامعه، اظهار کرد: اتحادیه به واسطه ارتباط با مقام ولایت، دایره تربیتی جدیدی را با نشئت از مبانی فکری رهبری توانسته است ایجاد کند.

وی با استفاده از بیانات رهبری درخصوص اینکه اتحادیه یک سنگر فکری و فرهنگی است، عنوان کرد: این سنگر، ظرفیت بسیار مناسبی برای مقابله با هجمه های همه جانبه دشمن است.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، غفلت عمومی جامعه درخصوص فضای دانش آموزی را یک آسیب جدی دانست و تصریح کرد: باید به این حوزه جدی تر توجه شود زیرا نظام هر چقدر هزینه کند، نه تنها ضرر نکرده؛ بلکه یک سرمایه انسانی و تشکیلاتی اندوخته است.

قربان احمدی “رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودسر” نیز بعنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، ضمن ارائه آماری از وضعیت فعالیت اتحادیه در شهرستان، گفت: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف متعالی خود نیاز به یارانی معتمد دارد که یکی از آنها اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از فعالیت های اتحادیه، اظهار کرد: تقویت تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در واقع تقویت نظام تربیتی و پرورشی است.

گفتنی است در پایان این مراسم، از زحمات ابراهیم پای بست تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین هانی رمضانی نژاد بعنوان مسئول جدید اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان رودسر معرفی گردید.

همچنین در بخشی از این مراسم، اهداء احکام مسئولیت، مسئولین انجمن های اسلامی مدارس این شهرستان صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است نشست با امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش از دیگر برنامه های مسئول استان در حاشیه مراسم تکریم و معارفه بود.

Share