تحریم ایران در بخشهای کشتیرانی، مالی و انرژی

آمریکا تمام تحریم‌های ایران را ۱۳ آبان باز می‌گرداند

مایک پمپئو و استیون منوچین، وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا روز جمعه به طور مشترک این خبر را اعلام کردند. تحریم های لغو شده ایالات متحده علیه ایران از روز دوشنبه به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دولت آمریکا اعلام کرده است که از روز یکشنبه، ۱۳ آبان ماه، تمام تحریم‌های نفتی و بانکی ایران را که لغو کرده بود بازمی‌گرداند.

این موضوع در کنفرانس تلفنی استیو منوچین، وزیر دارایی، و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا با خبرنگاران مطرح شد.

دونالد ترامپ در ماه مه امسال (۱۸ اردیبهشت) از پیمان هسته ای ایران و قدرت های جهانی، برجام، خارج شد.

استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا گفت که دولت آمریکا در نظر دارد بیش از ۷۰۰ فرد حقیقی یا حقوقی را تحریم کند، از جمله، چندین بانک و سازمان، و خطوط هوایی و کشتیرانی.

او همچنین گفت: سوئیفت که تسهیل کننده بین‌المللی مبادلات بانکی است، هم مشمول تحریم های آمریکا خواهد شد مگر آن که مبادلاتش فقط در ارتباط با خریدهای بشردوستانه باشد.

بر این اساس کشورهایی که واردات نفت از ایران را متوقف نکنند و همچنین شرکت هایی که به داد و ستد به نهادهای تحریم شده ایرانی ادامه بدهند تحریم خواهند شد. با این حال هشت کشور از این تحریم ها فعلا معاف می شوند تا بتوانند به طور موقت به واردات نفت از ایران ادامه بدهند.

در همین حال وزیر انرژی ترکیه می‌گوید که از برخی تحریمها علیه ایران معاف شده است.

پیش‌تر گزارش شده بود که هند و کره جنوبی بر سر ادامه واردات نفت از ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، با واشنگتن به توافقی اجمالی رسیده‌اند.

Share