کوچکی‌نژاد خبر داد:

آخرین تصمیم درباره پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین تصمیم درباره پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خانه‌ملت،  در توضیح آخرین تصمیم درباره پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد، گفت: فرصت انتخاب رشته مجدد برای  ۱۷ هزار نفری که با تکمیل فرم ۱۵ تمایل خود را به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اعلام کردند فراهم شده است.

۵شنبه نتیجه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌توانند تا پایان چهارشنبه انتخاب رشته کنند. نتیجه پذیرش‌ها ۵شنبه( ۱۰ آبان ماه ) مشخص می‌شود و شنبه پرونده افرادی که معترض هستند و یا مشکلی در پذیرش دارند مجددا طی جلسه‌ای بررسی خواهد شد.

در روزهای اخیر عملکرد دانشگاه آزاد باعث سرگردانی و نگرانی خانواده و دانش آموزان بسیاری شده است، عوامل خاطی و نفوذی در این اتفاقات دستگیر و برخی دیگر برکنار شدند
ظرفیت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد هزار نفر افزایش پیدا می‌کند

وی در پاسخ به اینکه احتمال افزایش ظرفیت دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد وجود دارد، توضیح داد: بله؛ به احتمال زیاد ظرفیت این دانشکاه حدود هزار نفر افزایش پیدا می کند اما این مسئله نیازمند موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد بدون توجه به ظرفیت به چه دلیل اتفاق افتاد؟

کوچکی نژاد در توضیح دلیل نابسامانی‌های به وجود آمده در پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد، بیان کرد: متاسفانه عدم توانایی مسئولان سنجش دانشگاه آزاد باعث شد عواملی حرفه‌ای در نمرات و کد پذیرفته شدگان نفوذ کرده و در این حوزه اختلال ایجاد کنند از سوی دیگر برخی با استفاده از رانت به این مسائل دامن زنند البته بی توجهی روسای دانشگاه به ظرفیت مجاز پذیرش و جذب بیشمار دانشجو به دلیل مسائل اقتصادی و کمبود منابع مالی نیز در این نابسامانی ها اثرگذار بوده است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در روزهای اخیر عملکرد دانشگاه آزاد باعث سرگردانی و نگرانی خانواده و دانش آموزان بسیاری شده است، اظهار کرد: عوامل خاطی و نفوذی در این اتفاقات دستگیر و برخی دیگر برکنار شدند.

Share