با تائید واگذاری مالکیت داماش

واکنش حاجی‌پور به اظهارات فرماندار رشت: احتمالا اطلاعات غلط به آقای فرماندار داده‌اند!

عضو شورای شهر رشت با اعلام اینکه هیچگاه به دنبال مالکیت و یا بهره برداری سیاسی از داماش نبوده ام، افزود: پس از آن که داماش با مشکلات فراوان مالکیتی مواجه شد نتوانستم نسبت به اوضاع به وجود آمده بی تفاوت باشم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت به اظهارات اخیر میرشمس مومنی زاده(اینجا) فرماندار این شهر واکنش نشان داد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مصاحبه اخیر میرشمس مومنی زاده اظهار داشت: در جلسه عصر دوشنبه شورای اسلامی شهر رشت لایحه حمایت از دو تیم داماش و سپیدرود بررسی شد که در این زمان صحبت هایی از عدم حمایت برخی مسئولین ارشد استان مطرح شد و این مساله ارتباطی به موضوع انتخاب شهردار نداشت.

حاجی پور با بیان اینکه عشق به داماش و سپیدرود ریشه در خون مردم این شهر دوانده و خاطرات بسیاری از این دو تیم در ذهن شهروندان رشت نقش بسته است، خاطر نشان کرد: هیچ ظرفیت اجتماعی مانند این دو تیم در شهررشت سراغ ندارم. مردم رشت فارغ از اینکه این دو تیم در چه سطحی از فوتبال کشور و در کدام رتبه از جدول قرار دارند عاشقانه به حمایت از آنها می پردازند و در تمامی بازی ها چند هزار هوادار پرشور به ورزشگاه می روند که نباید این ظرفیت را نادیده گرفت. با کدام ظرفیت اجتماعی می توان چند ساعت اوقات فراغت سالم برای هزاران تن از جوانان این شهر تعریف کرد؟

عضو شورای شهر رشت با اعلام اینکه هیچگاه به دنبال مالکیت و یا بهره برداری سیاسی از داماش نبوده ام، افزود: پس از آن که داماش با مشکلات فراوان مالکیتی مواجه شد نتوانستم نسبت به اوضاع به وجود آمده بی تفاوت باشم. خود را فرزند رشت می دانستم و آنچه در توان داشتم برای حمایت از این تیم به کار بستم. به دلیل عضویت در شورا و در جهت رعایت قوانین برای آن که داماش از حمایت های مالی و لجستیک مدیریت شهری محروم نشود مالکیت تیم را در همان ابتدای راه واگذار کردم اما با افتخار از دارایی های شخصی برای شادی مردم این شهر هزینه کردم و باز هم هزینه می کنم و در کنار این تیم خواهم ماند و منتی هم نیست. اگر امروز این مساله را عنوان کردم تنها به دلیل صحبت های مطرح شده بوده است. اسماعیل حاجی پور از داماش بهره برداری مالی و سیاسی نکرده بلکه از زمان و دارایی و عشق خود و خانواده اش به شهر رشت برای این تیم هزینه کرده است.

 حاجی پور با تاکید بر اینکه نباید داماش و سپیدرود را درگیر مسائل سیاسی کرد، اعلام کرد: اگر برخی مرهمی برای زخم های داماش و سپیدرود ندارند حداقل نمک هم بر زخمشان نپاشند. متاسفانه در چند وقت اخیر برخی در راستای رسیدن به منافع خود، سعی داشتند داماش را وارد حاشیه و بازی های سیاسی کنند و این موضوع خطری بزرگ برای این ظرفیت اجتماعی است. برخی در روند انتخاب شهردار برای ضربه زدن به شخص حاجی پور از داماش هزینه کردند. چرا مسئولین ارشد استانی نسبت به اقدامات اینچنینی واکنشی نشان نمی دهند؟

عضو شورا افزود: حمایت از داماش و سپیدرود باید در زمان مناسب صورت بگیرد در غیراینصورت نوشدارو پس از مرگ سهراب چه سودی دارد؟ در حالی که برخی تیم های فوتبال از حمایت های مختلفی برخوردارند داماش و سپیدرود مظلوم واقع شده اند. چرا تلاشی برای تسریع بازسازی ورزشگاه عضدی صورت نمی گیرد؟ چرا بهسازی مسیر دسترسی به ورزشگاه سردار جنگل در اولویت مسئولان نیست؟ کدام تلاش برای رفع بخشی از مشکلات این دو تیم صورت گرفته است؟

حاجی پور با اعلام اینکه سه بار درخواست دیدار هیئت مدیره داماش با استاندار گیلان مطرح شده است، در ادامه گفت: علاوه بر این سه درخواست یک نامه رسمی نیز داشته ایم که احتمالا به دلیل مشغله زیاد آقای استاندار تا این لحظه بی پاسخ مانده است.

وی در ادامه به جایگاه داماش در گذشته نه چندان دور در فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: با تمام مشکلات به وجود آمده تلاش کردیم تا دل هواداران را شاد کنیم و خداوند را شاکریم که در سال جاری داماش در جمع ۴ تیم برتر جام حذفی و در صدر جدول لیگ دو قرار دارد اما این جایگاه به معنای آن نیست که این تیم را رها کنیم. امروز سپیدرود هم پس از سالها تلاش برای دومین سال پیاپی در لیگ برتر قرار دارد و نباید به راحتی سهمیه لیگ برتری را از دست بدهد و داماش هم در موقعیت خوبی برای بازگشت به لیگ یک قرار دارد.

حاجی پور به همراهی و حمایت چهره هایی همچون آقایان الطافی و جهانپور اشاره کرد و گفت: از تمام افرادی که بی چشمداشت از روز اول در کنار داماش قرار گرفتند ممنونم و همانطور که در جلسه روز دوشنبه اعلام کردم قدردان حمایت های شورای چهارم و پنجم و شهرداری رشت هستم که همواره حمایت از داماش و سپیدرود را در دستور کار داشتند و به فکر این تیم ها بودند اما سایر دستگاه ها و مسئولین به کمک تیم های شهر ما نیامدند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، تیم های پرهوادار رشتی را در شهر خودشان غریب خواند و افزود: وقتی امکانات و حمایت های این دو تیم را با سایر تیم ها مقایسه می کنیم احساس می کنیم که داماش و سپیدرود حتی در شهر خودشان هم غریب هستند. تیم هایی را می بینیم که یک سال هزینه اسکان پرداخت نکرده اند اما باز هم هتل شهرشان به دلیل تعصب به تیم شهر پذیرای بازیکنان است اما بازیکنان ما تا زمانی که هزینه ها پرداخت نشود جایی در هتل های شهرشان ندارند.

 حاجی پور با اعلام اینکه صحبت در خصوص مسئولین ارشد استانی صرفا در خصوص فوتبال و در زمان بررسی لایحه حمایت از دو تیم داماش و سپیدرود بوده است خاطر نشان کرد: این صحبت ها هیچ ارتباطی با مساله انتخاب شهردار نداشته است و احتمالا اطلاعات غلط به آقای فرماندار داده اند و ایشان شاید از روی بی اطلاعی طوری مصاحبه کرده اند که گویا این مسائل به هم مرتبط بوده است.

عضو شورای رشت در پایان در خصوص انتخاب شهردار نیز اظهار داشت: قطعا منتخبین مردم در شورا بر اساس شرایط موجود سعی داشته اند بهترین تصمیم را خصوص انتخاب شهردار داشته باشند و هیچ یک از اعضا انتظار دخالت خارج از قانون مسئولین ارشد در پروسه شهردار را نداشتند. اگر در هر مقطعی صحبتی مطرح شد به دلیل رعایت قانون و در نظر داشتن مدت زمان سه ماهه شورا برای انتخاب شهردار بوده است.

Share