رمضانپور نرگسی مطرح کرد:

به‌زودی گزینه‌مان را اعلام می‌کنیم | تلاش می‌کنیم چهره ملی بومی را بعنوان شهردار انتخاب نماییم

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه روزنه های امیدی ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم مجدد شهرداری را انتخاب کنیم که هر ۱۱ نفر به او رای بدهند، افزود: این بار هم به یک فرد چهره ملی و البته بومی رای می دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور با اشاره به اینکه در ارتباط با مسئله انتخاب شهردار رشت، یک سری بررسی ها و بحث هایی وجود دارد، اظهارکرد: ما هیچوقت نگفته ایم به آقای عبدالهی یا افراد دیگر رای می دهیم یا نمی دهیم.

وی با بیان اینکه خودمان اعتقاد داریم، جریان فکریمان، در جهت تضمین نظام وانقلاب است، همانطور که در به وجود آوردن، استمرار و تثبیت انقلاب نقش داشت، افزود: استراتژی ما زمانیکه به شورا ورود کردیم، این بوده است که در کار اجرایی، تفکر سیاسی خود را دخیل نکنیم، چراکه این را خیانت می دانیم، اینکه هر گروه یا حزبی، تفکرسیاسی را درکار اجرایی دخیل کند، واقعا خیانت به خون شهدا وآحاد مردم است.

رمضانپور با اشاره به اینکه دوستان ما شورا را به هشت- سه تبدیل کردند و این تفکیک سازی از اول، دریک سال گذشته، هفت- چهار شده بود که ما اعتراض داشتیم و به نظرم کار اشتباهی بود، تصریح کرد: با توجه به تجربه ی بنده، که از ابتدای انقلاب در سفره انقلاب و مردم بوده ام و کار یاد گرفتم، که دراین دوران، باید از این تجربیات و ظرفیتی که داریم استفاده کنیم، اما همان روزهای اول مورد بی مهریِ جریان خاصی قرار گرفتیم و ما را جدا کردند، اما سعی کردیم خودمان را وصل کنیم.

وی افزود: در طول این مدت به شهادت همه ی اعضای شورا، بنده سعی کردم خالصانه و صادقانه آنچه که در اختیارم هست، انجام دهم و تفکرات سیاسی را دخیل نکنم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه ما وقتی ملاحظه کردیم، گزینه ما رای ندارد، انصرافش را گرفتیم، بیان کرد: ما به یکی از گزینه هایی که دوستانمان معرفی کرده بودند، رای دادیم و خیلی هم خوشحال بودیم که آقای دکترنصرتی اینجا کار می کردند و واقعا هم حمایت کردیم.

رمضانپور با بیان اینکه انتخاب شهردار بعد از رفتنِ نصرتی، با بحث هیئت رئیسه همزمان شد، گفت: خیلی ها می خواستند شهردار را به هیئت رئیسه وصل کنند که من و دوستانم مخالف بودیم و اعتقاد داشتیم انتخاب شهردار یک چیز است و تعیین هیئت ریئسه چیز دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: ما واقعا موافق نبودیم که شهردار را به بحث هیئت رئیسه وصل کنیم و این حقیقت امر است، اما بازهم دوستان تفکیک سازی کردند و آن اتفاق خاص پیش آمد.

عضو شورای رشت افزود: یک استراتژی برای انتخاب شهردار این بود که نظر و حق مردم این است که شهردار بومی باشد و زمانی هم که ما آقای نصرتی را انتخاب کردیم، موجب ناراحتی نماینده سابقِ ولی فقیه، آقای قربانی شد و مورد انتقاد ایشان و خیلی ها قرار گرفت، اما به هر حال آقای نصرتی یک آرامشی را به شهرداری و شهر برگردانده بود و مردم نیز قبول کرده بودند، چون هر ۱۱ نفر هم به ایشان رای داده بودیم و خوشبختانه این اتفاق نظر وجود داشت.

رمضانپور به سه مرحله رای گیری برای انتخاب نصرتی اشاره کرد و گفت: یک مرحله، انتخاب آقای نصرتی بود که همه ما رای دادیم، یک مرحله سرپرستی جناب آقای بهارمست بود که ۱۰ نفرِ حاضر در جلسه رای دادند، و سرپرستی دوم آقای بهارمست، بازهم ۱۰ نفر بودند و هر ۱۰ نفر رای دادند.

وی به وجود اختلاف نظر برای انتخاب شهردار اشاره و عنوان کرد: درسری قبل ۳۳ نفر آمدند، که از ۲۲ نفر دعوت کردیم و آمدند خودشان را معرفی کردند و ۵ نفر انتخاب شدند و از آن ۵ نفر، آقای نصرتی را انتخاب کردیم، هم اکنون نیز، ۱۹ نفر از دوستان لیست دادند که از این ۱۹ نفر ۶-۷ نفر آمدند ارائه برنامه دادند و یکی از این ۶-۷ نفر باید انتخاب شود.

نماینده شورای اسلامی رشت به نگرانی مردم اشاره کرد و افزود: دوستان فعلا به اربعین رفتند و طبیعتا این مسئله مسکوت مانده است.

رمضانپور با بیان اینکه لازم بود ریش سفیدهای این مجموعه جلسه داشته باشیم که صبح روز جمعه، بنده و آقایان حاجی پور و عاقل منش با هم صحبت هایی کردیم، گفت: بحث شد که فردی دارای شان لازم برای شهردار رشت و مردم انتخاب شود و اصلا بحث فرد درمیان نیست.

وی با اشاره به اینکه فکر می کنم در جلسه بعدی به نقطه نظراتی می رسیم، تصریح کرد: در اولین جلسه بعد از اینکه دوستان از اربعین برگشتند، جلسه ای خواهیم داشت تا بتوانیم شهردار را انتخاب کنیم و تمام هم وغم ما و همه ی جریان های سیاسی موجود این است که بتوانیم فردی که توانایی و تجربه داشته باشد و با مقامات کشوری متصل و مردم دار باشد و از سلامت نفس برخوردار باشد، انتخاب شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه روزنه های امیدی ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم مجدد شهرداری را انتخاب کنیم که هر ۱۱ نفر به او رای بدهند، افزود: این بار هم به یک فرد چهره ملی و البته بومی رای می دهیم که برای شهرداری رشت ماندگار باشد و در فرصت بعدی گزینمان را اعلام می کنیم.

رمضانپور با اشاره به اینکه آقای دکتر نصرتی اصلاح طلب نبودند و ایشان عضو شورای موتلفه بودند، گفت: بنده هنوز چوب حمایت ایشان را از بعضی ها می خورم اما کار اجرایی شوخی بردار نیست، کار اجرایی جریان و گروه نمی شناسد و من رسما به رئیس شورا اعلام کردم که جریان اصلاح طلب در این دوره، کاندیدا ندارد و دوستان پنج نفر را به ما معرفی کنند و ما یک نفر را انتخاب می کنیم و تا الآن غیر از این عمل نکردیم.

وی با بیان اینکه اگر جناب عبدالهی را انتخاب کنیم آیا مگر غیر از حرف مان عمل کرده ایم؟ اعلام کرد: دوستان این پنج نفر را، خودشان انتخاب کردند، که آقای عبدالهی یکی از آن پنج نفر بود، بنابراین می خواهم بگویم که ما کاندید نداریم.

عضو شورای اسلامی رشت افزود: رسانه ها نیز کمک کنند تا چهره ی ملی بومی و دارای مشخصاتی را که عرض کردم، انتخاب شود و من از قول دوستان اصلاح طلب و جریان اصول گرا تضمین می کنم که با هم همراهی کنیم و هر یازده نفر به او رای بدهیم.

رمضانپور گفت: باید عجله را کنار گذاشت و درصورت انتخاب جناب عبدالهی، آن موقع من می گویم که شهر دچار چالش می شود یا نمی شود.

Share