رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا خبر داد:

برگزاری نمایشگاه صحرایی کتاب در آستارا | برگزاری ۲۵ برنامه به مناسبت هفته کتابخوانی

عباس زاده با اشاره به نواختن زنگ آغاز هفته کتاب در نوزدهم آبان ماه سال جاری در هنرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) آستارا اضافه کرد: طرح مروجان کتاب و همچنین برگزاری نمایشگاه صحرایی کتاب در محل ورودی باغ ملی با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان در سومین روز هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آستارا با اصحاب رسانه برگزار شد.

آرزو عباس زاده از انجام برنامه های متنوع به مناسبت هفته کتابخوانی خبر داد و گفت: ۲۵ برنامه فرهنگی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در آستارا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری این نهاد با دیگر دستگاه‌های اجرایی گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر آستارا نمایشگاه صحرایی کتاب در طول هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

عباس زاده در محل کتابخانه شهید نشاطی آستارا به خبرنگار دیارمیرزا گفت: از ابتدای سال جاری ۴۱ نشست کتابخوان کتابخانه ای و دانش آموزی در کتابخانه های آستارا برگزار شده است.

وی با اشاره به تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های عمومی آستارا گفت: ۵۲ هزار و ۴۱۳ جلد کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان داریم که از این تعداد ۱۸ هزار و ۲۵۵ جلد آن متعلق به کتابخانه شهید نشاطی، ۱۶ هزار و ۷۲۹ جلد متعلق به کتابخانه پیامبر اعظم (ص) و ۱۱ هزار و ۹۲۷ جلد به کتابخانه لوندویل تعلق داشته و همچنین کتابخانه ویرمونی نیز ۵ هزار و ۵۵۰ جلد کتاب دارد.

عباس زاده ادامه داد: کتابخانه عمومی آستارا نخستین کتابخانه گیلان و همچنین در میان اولین کتابخانه های کشور قرار دارد و در سال جاری بیش از دو هزار آستارایی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند که از بین آنها ۲ نفر در بخش استانی و ۶ نفر در بخش شهرستانی جشنواره شایسته تقدیر شدند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا اعضای فعال این کتابخانه‌ها را ۲ هزار و ۴۲۸ نفر عنوان کرده و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۲۸ نفر در کتابخانه پیامبر اعظم(ص)، ۸۷۲ نفر در کتابخانه شهید نشاطی، ۱۹۱ نفر در کتابخانه ویرمونی و همچنین ۱۳۹ نفر در کتابخانه لوندویل عضو هستند.

عباس زاده افزود: این تعداد عضو در سال جاری ۲۴ هزار و ۵۸۷ کتاب امانت گرفته اند که سهم هر کتابخانه به ترتیب ۱۳ هزار و ۲۸۸ جلد کتاب از کتابخانه شهید نشاطی، ۸۹۴۱ جلد از کتابخانه پیامبر اعظم، ۷۴۷ جلد از کتابخانه لوندویل و یک هزار و ۶۱۱ جلد کتاب از کتابخانه ویرمونی به امانت گرفته شده است.

عباس‌زاده در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری جلسات متعدد توسط انجمن کتابخانه های آستارا اشاره کرده و گفت: در یک سال گذشته ۸ جلسه توسط انجمن کتابخانه‌های آستارا تشکیل و با همکاری مسئولان دو ایستگاه مطالعه در آستارا راه اندازی و بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری ها ‌به کتابخانه‌های عمومی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: برای ترویج مطالعه در مدارس ابتدایی و دبیرستان، رابطه ترویج مطالعه انتخاب و باعث تقویت مشارکت دانش آموزان در امر کتابخوانی شده است و خانواده ها می توانند کودکان خود را از سنین ۱ تا ۶ سال به صورت رایگان در کتابخانه های شهرستان عضو کنند.

عباس زاده با اشاره به نواختن زنگ آغاز هفته کتاب در نوزدهم آبان ماه سال جاری در هنرستان دخترانه فاطمه زهرا(س) شهرستان آستارا اضافه کرد: طرح مروجان کتاب و همچنین برگزاری نمایشگاه صحرایی کتاب در محل ورودی باغ ملی با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان در سومین روز هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا در پایان با اشاره به برنامه‌های متعدد هفته کتاب و کتابخوانی گفت: غبار روبی مزار شهدا، قصه گویی در مهد کودک ها و کتابخانه های عمومی، رونمایی از کتاب سروده های شبانه نوشته احد کرگانرودی مقدم، بر پایی نشست‌های تخصصی کتابخوان، حضور در منزل مفاخر فرهنگی شهرستان و همچنین دیدار با امام جمعه از برنامه‌های متعدد امسال هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان آستارا است.

به گزارش دیارمیرزا، چهار کتابخانه آستارا با مساحت یک هزار و پانصد متر مربع، هشت کتابدار، ۵۲ هزار و ۶۶۱ جلد کتاب با ۴۰ هزار عنوان و بیش از دو هزار عضو فعال دارد.

Share