در جلسه ستاد مدیریت بحران تالش عنوان شد:

۱۲۶میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات سیلاب در تالش|انتقاد از افزایش میزان ساخت و ساز در حاشیه رودخانه

فرماندار تالش در این جلسه ضمن تشکر از حضور و بازدید ایت الله فلاحتی از شهرستان افزود: براورد اولیه خسارات وارده در اثر وقوع سیلاب اخیر در مجموع تمامی دستگاه ها در ۴بخش ۱۲۶میلیارد تومان می باشد که این میزان با توجه به شرایط فعلی امکان افزایش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد بحران شهرستان تالش به ریاست فرماندار تالش و با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل آب منطقه ای استان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن،معاونت اداره کل منابع طبیعی استان و اعضای ستاد بحران شهرستان پس از بازدید میدانی از منطقه برگزار شد.

علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار گیلان در این جلسه ضمن تشکر از تلاش مدیران شهرستان و استان تاکید کرد: حتی در شرایط بحرانی بایستی اقدامات پایدار صورت بگیرد تا در سال های آتی شاهد تکرار خسارات و هدر رفت مجدد منابع و زیرساخت ها نباشیم.

وی همچنین افزود: طی چند روز اینده با بررسی میزان دقیق خسارات و گزارش عملکرد به استاندار گیلان تلاش خواهیم کرد تا در ستاد حوادث و بحران برای شهرستان تالش تمهیدات ویژه صورت گیرد تا بتوانیم درست هزینه کردن را سرلوحه قرار داده و از تکرار خسارات جلوگیری کنیم

فرماندار تالش در این جلسه ضمن تشکر از حضور و بازدید ایت الله فلاحتی از شهرستان افزود: براورد اولیه خسارات وارده در اثر وقوع سیلاب اخیر در مجموع تمامی دستگاه ها در ۴بخش ۱۲۶میلیارد تومان می باشد که این میزان با توجه به شرایط فعلی امکان افزایش دارد.

مهدوی اذعان داشت: اگرچه اعضای ستاد و تمامی دستگاه ها آمادگی لازم برای مقابله با وقوع محتمل سیلاب را داشتند اما با توجه به میزان بارش در شهرستان یعنی ۱۱۹/۴میلی متر و حجم حدود ۵۰میلیون متر مکعبی سیلاب،جلوگیری ازخسارت اجتناب ناپذیر بود.

رییس ستاد بحران شهرستان ضمن اشاره به اینکه به جز ۱۳خانوار مشکل برق سایر نواحی مرتفع گردید، اعلام کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مسئولین دستگاه ها در حال حاضر از ۳۴۰مورد قطعی گاز تنها۶۵خانوار باقی مانده که بدلیل مشکل تردد بتاخیر افتاده است.

وی همچنین مشکل ابرسانی ۳۰۰خانوار روستای کلات مشایخ را تقلیل آب دهی منبع چشمه دانست و افزود: اقدامات ابرسانی موقت اهالی با همیاری دوستان اب منطقه ای صورت گرفته و مشکل اصلی نیز بزودی هموار خواهد شد.

نازک کار مدیرعامل راهداری و حمل و نقل استان ضمن اشاره به اینکه در ۱۸محور روستایی اصلی و فرعی خدمات رسانی انجام گرفت، در این جلسه متذکر شد: عمر متوسط ماشین آلات راهداری شهرستان حدود ۳۰سال می باشد و از میزان استهلاک بالایی برخوردار است از این رو نیازمند تجهیز و افزایش ماشین الات برای تسریع در انجام امور هستیم.

وی افزود: با وجود تمام تذکرات و اخطار ها متاسفانه افزایش میزان ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها یکی از دلایل بالا رفتن خسارات جانی و مالی سیلاب هاست که متاسفانه تالش نیز از این قاعده مستثنا نیست لذا بایستی اقدامات پیشگیرانه با جدیت بیشتری صورت پذیرد و یکبار برای همیشه کار اصولی انجام گیرد.

لازم به ذکر است آمار خسارات وارده بر شهرستان بر اثر وقوع سیلاب تا بدین لحظه به شرح ذیل است:

خسارات وارده به خطوط مخابرات : ۲۰ عدد تیر – فیبر نوری ۵۰۰ متر – کابل هوایی ۹۵۰ متر

♦️خسارت وارده به خطوط آب شهری : ۱۳۰ متر
طول شبکه –سه دستگاه ساختمان

♦️خسارت وارده به اماکن روستایی ( بنیاد مسکن ) : ۱۷۰ واحد مسکونی

♦️خسارت وارده به شبکه برق : ۳۲۵۰ متر طول

♦️خسارت وارده شبکه گاز : ۲۳۱۳ متر طول شبکه

♦️خسارت وارده به شبکه آب روستایی : ۵۴۲۰ متر طول شبکه

♦️خسارت وارده به شبکه راههای شهرستان : ( شامل ۴۸ کیلو متر راه اصلی و روستایی و رانش شانه خاکی ، ترانشه و ۱ دستگاه پل کامل تخریب شده – ۱۰ دستگاه پل دارای خسارات جدی

♦️خسارت وارده به بخش کشاورزی: ( ۲۰ هکتار زراعی – ۱۲ هکتار باغی – ۲۵۰۰ قطعه مرغ – ۱۷ راس گاو – ۹۰% سر دهنه های بتنی و ۱۰۰ % سر دهنه های سنتی)

خسارت وارده به بخش آب منطقه ای: ( شامل سه سردهنه ، ۴۰ کیلو متر ساماندهی ، دیواره حفاظتی )

Share