لزوم برخورد با مدیران ناکارآمد و سوءاستفاده‌گر

کوچکی‌نژاد: به دادگاه احضار شده‌ام | عزل سیف بهانه خوبی برای فرار از پاسخگویی به مردم نیست

نماینده مردم رشت در مجلس‌ گفت:‌ عزل سیف بهانه خوبی برای فرار از پاسخگویی به مردم و مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ نوسانات عجیب بازار ارز و سکه،‌ ناآرامی‌هایی که در جریان قضیه مؤسسات مالی و اعتباری در کشور به راه افتاد و بسیاری از ناکارآمدی‌های دیگر بدون پاسخگویی به مردم و با عزل و نصب چند مسئول جبران نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد:‌ در بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر مسائل کوچک اقتصادی یا فامیل‌بازی در جریان استخدام افراد،‌ خروج منابع بیت‌المال و مصادره آن به نفع شخصی و موضوعاتی از این دست،‌ پس از عذرخواهی و عزل مدیر متخلف،‌ دادگاه نیز جهت محاکمه وی ورود می‌کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه رئیس کل سابق بانک مرکزی از وی شکایت کرده است ‌گفت:‌ در هفته‌های گذشته بنده اخطاریه‌ای را در صحن علنی مجلس جهت حضور در دادگاه دریافت کردم که پس از بررسی و کنکاش در این مورد متوجه شدم که این قضیه از رئیس کل سابق بانک مرکزی نشأت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین باب خاطرنشان کرد:‌ بنده برخلاف برخی افراد که هیچ وقت پاسخگوی عملکرد ضعیف خود نبوده‌اند به عنوان یکی از نمایندگان مردم از حقوق آنان نه تنها در جریان قضیه مؤسسات مالی و اعتباری بلکه در همه حوزه‌ها و در هرجایی که اقتضاء کند دفاع می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه عزل سیف از سوی دولت، نوشدارویی بی اثر بوده است تصریح کرد:‌‌ به اعتقاد بنده رئیس کل سابق بانک مرکزی در همان مقطع زمانی که جو کشور به علت موضوع مؤسسات مالی و اعتباری نا آرام شده بود باید ضمن عذرخواهی از مردم و پاسخ به افکار عمومی از سمت خود برکنار می‌شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد با مدیران ناکارآمد و سوءاستفاده‌گر تأکید کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور بسیار خاص و حساس است ضمن به‌کارگیری از مدیران توانا و کارآمد در پست‌های مختلف سازمانی،‌ باید به‌شدت بر روی عملکرد آن‌ها نظارت انجام شود.

کوچکی‌نژاد پاسخگو بودن به مردم را پیش‌شرط قبول یک مسئولیت مهم دانست و تصریح کرد:‌ کسانی که پستی دارند اما به مردم پاسخگو نیستند،‌ افرادی که از پست و مقام خود سوءاستفاده می‌کنند و یا مدیرانی که با ناکارآمدی خود جامعه را دچار چالش می‌کنند مجرم هستند و باید با آنان برخورد شود.

Share