عضو کمیسیون عمران مجلس:

کمبود اعتبارات مهم‌ترین مانع اجرای راه‌آهن رشت -انزلی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ کمبود اعتبارات مهم‌ترین معضل و مانع اجرای بخشی از پروژه راه‌آهن رشت به انزلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از تسنیم، حسن خسته‌بند اظهار داشت:‌ در حال حاضر مهم‌ترین مشکل و معضل اجرای بخشی از پروژه راه‌آهن رشت به بندرانزلی کمبود اعتبارات است زیرا اجرای عملیات قطعه ۸ این طرح ملی به بودجه قابل توجهی نیاز دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در تشریح بیشتر این موضوع ابراز داشت:‌ بخشی از پروژه راه‌آهن رشت به انزلی در قطعه ۸ نیازمند احداث یک پل به طول بیش از دو کیلومتر بوده که اجرای این بخش از طرح با توجه به ابعاد بالای سازه مذکور در گرو تخصیص اعتبارات و بودجه لازم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس کمبود اعتبارات را مهم‌ترین معضل موجود در اجرای قطعه ۸ راه آهن رشت به بندرانزلی اعلام کرد و افزود:‌ ایجاد یک سازه مهندسی با بیش از دو کیلومتر در کنارگذرانزلی به اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد که امیدواریم بودجه آن از سوی دولت تخصیص پیدا کند.

وی به برگزاری جلسه‌ای در مورد نحوه احداث این سازه در بندرانزلی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در جلسه ماه گذشته با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیران عامل سازمان‌های بنادر و کشتیرانی و زیرساخت تصمیمات خوبی در مورد اجرای قطعه ۸ خط آهن رشت به بندرانزلی اتخاذ شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در این جلسه‌ آغاز عملیات اجرایی پروژه پل کنارگذر انزلی به دهه فجر موکول شد که در صورت آماده بودن همه شرایط و تخصیص اعتبارات لازم،‌ طرح در مدت حدود ۵ سال آینده تکمیل می‌شود.

خسته‌بند احیای تالاب بین‌المللی بندرانزلی با کمک فناوری نانو را نیز متذکر شد و تصریح کرد:‌ این پروژه توسط یک آژانس بین‌المللی و شهرکت علمی و تحقیقاتی اصفهان مطرح شده و طبق گفته سازمان حفاظت محیط زیست جهت اجرا نیز به حدود هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در فاز نخست حدود ۸۵ میلیارد تومان به این طرح علمی تحقیقاتی تخصیص پیدا کرده است بیان داشت:‌ استفاده از فناوری نانو برای احیای تالاب بین‌المللی انزلی باید قبل از اجرا و برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی به صورت کامل بررسی شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از نامه‌نگاری‌های خود با ستاد نانو کشور سخن گفت و اظهار داشت:‌ در راستای ممانعت از وقوع هرگونه مشکل زیست محیطی و اختلال در حوزه زنجیره غذایی متخصصان ستاد نانو کشور موضوع احیای تالاب با استفاده از فناوری نانو را بررسی می‌کنند.

خسته‌بند رفع معضلات تالاب انزلی را با روش‌های علمی و کاملاً دقیق مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم در جلسه آینده‌ای که با حضور متخصصان ستاد نانو کشور و دیگر مسئولان ذیربط برگزار می‌شود زوایای طرح احیای تالاب با فناوری نانو بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

Share