استاندار گیلان در جلسه ستاد اربعین حسینی؛

کاهش ۳۵ درصدی نرخ ارز برای زائران اربعین افزایش ثبت‌نام در گیلان را به دنبال داشته است

استاندار گیلان با اشاره به دستور کاهش ۳۵ درصدی نرخ ارز نسبت به ارز نیما توسط رئیس‌جمهور برای زائران اربعین حسینی گفت: این اقدام منجر به افزایش میزان ثبت نام زائران گیلانی اربعین حسینی در ۴۸ ساعت گذشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان با اشاره به اینکه امیدواریم میزان ثبت‌نام زائران اربعین نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد افزود: هرگونه نذوراتی که از سوی دستگاه‌های عضو این ستاد جمع‌آوری می‌شود باید از طریق ستاد عتبات استان گیلان و با هماهنگی فرمانداران به موقع هزینه شود.

سالاری با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط کمیته‌های عضو این ستاد در خدمت به زائران حسینی افزود: خدمت به زائران اربعین یک اقدام اعتقادی و اداری برای ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعضاء ستاد اربعین حسینی باتوجه به اقدام‌های موثر در سال‌های گذشته اشراف خوبی به وظایف دارند اظهار داشت: تلاش ما بر این است مراسم اربعین حسینی با کمترین مشکلات و با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به ورود زائران خارجی از مرز آستارا برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود زمان توقف زائران در مرز آستارا کاهش پیدا کند و بدون هر مشکلی از مرز عبور کنند.

وی به تقویت زیرساخت‌های موجود در مرز آستارا برای ارائه خدمات بهتر به زائران تأکید و تصریح کرد: خوشبختانه نسبت به سال گذشته نواقص موجود برطرف شده و در این مسیر هر اقدام مورد نیازی به صورت عاجل انجام می‌گیرد.

استاندار گیلان به افزایش حجم حضور زائران خارجی در مرز آستارا طی روزهای آتی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته امنیتی ویژه زائران اربعین حسینی، نهادهای نظارتی و امنیتی در این خصوص تدابیر و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

وی با قدردانی از صدا و سیمای مرکز استان درخصوص اطلاع‌رسانی به زائران با روش‌های مختلف گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در مرز مهران نیز پوشش رسانه‌ای از طریق صدا و سیما انجام می‌گیرد.

دکتر سالاری با اشاره به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در موکب‌های پیش‌بینی شده افزود: امیدواریم در ارائه خدمات مطلوب در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و حمل و نقل نیز نسبت به سال گذشته شاهد کمترین نواقص باشیم.

در این جلسه برخی از اعضاء ستاد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته و امکانات مورد نیاز برای افزایش سطح خدمات به زائران حسینی پرداختند.

Share