یک منبع آگاه خبر داد:

پیشنهاد استعفا به آخوندی و غلامی | شریعتمداری به وزارت تعاون می‌رود

یک منبع آگاه نزدیک به دولت از اراده نزدیکان روحانی برای طولانی شدن روند تغییرات در کابینه خبر داد. آقای روحانی از آقای لاریجانی خواسته تا روند استیضاح‌ها را تا زمان انتخاب وزرا از سوی رییس‌جمهور، متوقف کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، یک منبع آگاه نزدیک به دفتر رییس‌جمهور در تشریح تصمیمات مربوط به تغییرات در کابینه گفت: قرار بر این است که ۵ تا ۶ وزیر در کابینه تغییر کرده یا جابجا شوند که گویا نزدیکان آقای روحانی فعلا بنای پیگیری موضوع را ندارند و در همین راستا در دفتر رییس‌جمهور نیز برخی برای اعمال نظرات خود به دنبال طولانی کردن این روند هستند.

وی افزود: تعیین آقای شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار رفاه قطعی شده و یکی از وزرای راه یا نیرو هم به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خواهد رفت که آقای شریعتمداری با این تغییر مخالف بوده و خواستار حضور خود در وزارت خانه فعلی است.

این منبع آگاه افزود: بحث تغییر وزارت علوم نیز مطرح است که در همین رابطه دفتر رییس‌جمهور از ایشان خواسته‌اند استعفا دهد تا پس از ایشان وزیر جدیدی وارد کابینه شود. پیشنهاد استعفا خطاب به آخوندی هم مطرح شده است که مورد موافقت وی قرار نگرفته است.

وی درخصوص گزینه‌های دیگر مطرح شده برای وزارت تعاون هم گفت: پیش از آقای شریعتمداری، آقای مونسان نیز از سوی رییس‌جمهور مطرح شده بود که پیشنهاد آقای جهانگیری مبنی بر حضور آقای شریعتمداری مورد موافقت آقای روحانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: آقای روحانی از آقای لاریجانی خواسته تا روند استیضاح‌ها را تا زمان انتخاب وزرا از سوی رییس‌جمهور، متوقف کند.

Share