بهزاد نیک فهم در جلسه شورای شهر رشت:

پیاده‌محوری را یک کار فرهنگی می‌دانم | بازاری هستم و اهل حساب و کتاب | شهرداری رشت بی‌پول نیست

پیمانکار پروژه پیاده راه علم الهدی و سبزه میدان رشت گفت: آرزو دارم که شهر خودم را پیاده محور ببینیم اما نه با شعارهای قبلی ! و پیاده محوری را یک کار فرهنگی می‌دانم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و نهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با دستور بررسی کاندیداهای شهرداری برگزار شد.

بهزاد نیک فهم با اشاره به اینکه نسبت به مشکلات شهر رشت آگاهی دارم، افزود: ارتقای سطح کیفیت رشتوندان مهم ترین هدفی است که می توانم در یک جمله مطرح کنم.

وی با بیان اینکه اثرات کارهایی که در شهر انجام می دهیم، پاک شدنی نیست، گفت:  اکنون وارث اقدامات شوراهای گذشته هستیم. شهروند محوری، شهر هوشمند و خلاق در تمام ابعاد برای چشم انداز ۱۴۰۰ را ضروری می‌دانم.

نامزد تصدی گری شهرداری رشت اظهار کرد: امروز وجود محله غنی و فقیر یک خطر برای شهر رشت است. طرح های تفصیلی متاسفانه در جلساتی که مورد بررسی قرار می‌گیرد بسیار کم اهمیت دانسته می‌شود. بازارها و مناطق های مسکونی و آپارتمان های نوساز ما امروز ایمن نیست.

پیمانکار پروژه پیاده راه علم الهدی و سبزه میدان رشت گفت: آرزو دارم که شهر خودم را پیاده محور ببینیم اما نه با شعارهای قبلی ! و پیاده محوری را یک کار فرهنگی می‌دانم.

وی در ادامه با اشاره به سیاست های فرهنگی اجتماعی خود گفت: مقوله ای به عنوان صنعت سرگرمی در کنار بهره‌مندی از ظرفیتهای فرهنگی تاریخی و مذهبی که مترادف با توسعه گردشکری است مورد توجه است.

نیک فهم با بیان اینکه برندسازی به خوبی در شهر تعریف نشده است، گفت: باید به پتاسیل های شهری خود آگاهی داشته باشیم و نیاز به فضا های شهری داریم که سرزنده باشد.

وی از برنامه خود برای برندسازی محله محور خبر داد و افزود: متاسفانه تولیدات کشاورزی ما به صورت خام خارج میشود و همین سبب خواهد شد که رونق اقتصادی خوبی نداشته باشیم.

به تنهایی زورمان به رودخانه‌های رشت نمی‌رسد

وی افزود: بازارهای فرهنگی از شاخصه‌های استان ما است و از این بازارها برای توسعه شهری می‌توانیم استفاده کنیم.

به گزارش دیارمیرزا نامزد شهرداری رشت درخصوص حوزه بهداشت گفت: موضوع پسماند بسیار مهم است و باید از رویکرد فرهنگی به چالش پسماند در کنار به کارگیری فناوری و اجرای طرح جامع فضای سبز بهره گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز اقدام مناسبی صورت نگرفته گفت: برای هویت بخشبدن به شهرمان نیاز به برنامه داریم و باید یک سند جامع داشته باشیم.

نیک فهم افزود: باید از بودجه های ملی بیشتر استفاده کنیم. همین امروز ۲۴۰ میلیارد تومان شهر ساری برای رودخانه های خود از دولت پول گرفته است.: در برنامه توسعه ششم کشور مواردی مطرح شده که میتوان بودجه دریافت کرد.

وی در مورد احیای رودخانه‌های شهر رشت اظهار کرد: زور ما به رودخانه‌ها به تنهایی نمی‌رسد و باید از منابع ملی استفاده کنیم.

نیک فهم تصریح کرد: باید طرح توسعه و جامع به سمت جنوب شهر برود و برای رفع حاشیه نشینی پروژه های پیشتاز داشته باشیم.

بافت تاریخی – فرهنگی شهر رشت احیا شود

وی بر لزوم احیای محور تاریخی – فرهنگی شهر رشت تاکید کرد و با بیان اینکه ثابت قدم در این حوزه اشتباهاتی مرتکب شده است، اظهار کرد: خیابانهای رشت در دوران پهلوی آسفالت شد و دوران قاجار نیز همه سنگ فرش بودند. متاسفانه کارشناسان تا آجر در شهر رشت می‌بنند، می‌گویند برای دوران قاجار است. کجا این فضیه درست است؟

نیک فهم با بیان اینکه درباره پیاده راه فرهنگی تفاهم نامه ای با میراث فرهنگی بسته شود گفت: می‌توانیم به مغازه هایی که در آنجا هستند، تسهیلات گردشکری بپردازیم و سبب توسعه اقتصادی آنها شویم.

وی گفت: متاسفانه مشخص نیست که چقدر شهرداری بدهی دارد و باید سیستم شفاف سازی مالی اجرا شود. باید حقوق و دستمزد و بیمه را در یک فایل جداگانه بگذاریم و بتوانیم به صورت ویژه اقدام کنیم.

ذاکری: این شائبه وجود دارد که می‌خواهید شهردار شوید تا طلب میلیاردی خود را شهرداری را وصول کنید

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت گفت: اعلام شده است که شما چند میلیارد از شهردار طلبکار هستید و این شائبه به وجود آمده که ورود شما به عنوان شهردار برای دریافت طلب خودتان است! همجنین اولویت شما برای رکود بازار در پیاده راه فرهنگی چیست؟

آیا توان مقابله با فساد درون سازمانی را دارید؟

علوی که در جلسه امروز هنگام ارائه برنامه های دو کاندیدای قبلی غیبت داشت در سوالی از نیک فهم پرسید: آنچه که در برنامه شما برای ما جذاب بود این بود که شما از بیرون به سازمان نگاه کردید و به مسائل خوبی را اشاره کردید. امروز سهرداری با بدهی هنگفتی دست و پنجه نرم می‌کند برنامه شما در این باره چیست؟ آیا توان مقابله با فساد درون سازمانی را دارید؟ با فشار اعضای شورا و یا لابی های قدرت خارج از شورا چه برخوردی می‌کنید؟

بازاری هستم و اهل حساب و کتاب / شهرداری رشت بی پول نیست

نیک فهم در پاسخ به سوالات گفت: آدمهای کاسب، آدمهای بد نیستند. بنده ۲۴ پرسنل قانونی در حوزه کاری خودم دارم. به عنوان کسی که در بازار هستم حساب و کتابم خاص است. شهرداری رشت بی پول نیست. متاسفانه ۴۰درصد در خرج کرد دور ریز داریم. می‌توانیم این رقم را با برنامه ریزی درست ذخیره کنیم.

نامزد شهرداری رشت اظهار کرد: در انتظابات به دگرگونی انقلابی اعتقادی ندارم اما در حوزه برخورد فساد باید از همه ابزارهای حکومتی استفاده کرد. اگر اراده شورا را در مبارزه با فساد ببینم بنده بلد هستم که به موقع نه بگویم.

کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان از شهرداری طلبکارم

وی در مورد مطالبه خود با شهرداری گفت: نحوه آشنایی من با شهرداری از سال ۹۲ و توسط یکی از عزیزانی که الان هم کاندیدا هستند صورت گرفت. بنده در مناقصه علم الهدی شرکت کردم و برنده شدم. ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد با شهرداری دارم و تا کنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گرفتم و با توجه به دیرکرد اگر حساب کنم به ۳ میلیارد میرسد و اکنون زیر ۸۰۰ میلیون تومان طلب دارم. بنده پیمانکار طلبکار میلیاردی شهرداری نیستم.

فرهام زاهد خطاب به علوی گفت: اراده همه ما بر این خواهد بود که حتی اگر یک روز به عمر شورا بماند شفاف سازی کنیم که چه کسی به دنبال بیان حقیقت و شفافیت است و چه کسی از بیرون دستور می‌گیرد. به اندازه کافی جلسات غیر علنی داشته ایم و اکنون دیگر نیاز به غیر علنی کردن جلسه نبود.

Share