عضو فراکسیون امید خبرداد:

ویسه از حضور در وزارت صمت انصراف داد | نمی‌دانم چرا روحانی به جوانان اعتماد نمی‌کند

نماینده مردم تهران از معرفی دو گزینه برای وزارتخانه‌های کار و اقتصاد خبر داد و نجفی نماینده تهران را گزینه مناسبی برای وزارت صنعت دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگو با ایلنا٬ درباره گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت صمت گفت: هفته پیش چهار گزینه را برای این وزارتخانه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس معرفی کردند. که سه تن از آنان آقایان نجفی، ویسه و رحمانی بودند.

وی تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن دو گزینه یعنی نجفی و ویسه را مناسب دانست اما آقای ویسه در نامه‌ای به رییس‌جمهور با ذکر دلیل انصراف داد.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: قبل از این هم ما در جمع نمایندگان بحث‌هایی درباره این وزارتخانه داشتیم که نجفی را گزینه مناسبی می‌دانستیم، اما باید دید سیاست رییس‌جمهور نیز همین باشد یا نه.

وی با بیان اینکه در بین این چهار گزینه زمینه رای نجفی بهتر و مناسب‌تر است تاکید کرد: آقای نجفی قبلا در حوزه صنایع حضور داشته و فردی صنعتی است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار کرد: من شنیده بودم که یک هفته قبل قرار بوده چهار گزینه برای چهار وزارتخانه معرفی شوند و به دلایلی که استقبال از این چهارگزینه مثبت نبود و این در مصاحبه‌ها و زمزمه‌های نمایندگان هم دیده می‌شد به همین دلیل رییس جمهور این معرفی‌ها را یک هفته عقب انداخت.

هاشم‌زایی افزود: من امروز شنیدم که رئیس‌جمهور روز یکشنبه بیش از دو گزینه را به مجلس معرفی نخواهد کرد که گزینه‌های وزارت اقتصاد و کار معرفی می‌شوند و معرفی گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی و صنایع و معادن به زمانی دیگر موکول خواهد شد.

وی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: با توجه به این قانون خیلی از نیروهای ما بازنشسته می‌شوند اما نمی‌دانم چرا آقای رئیس‌جمهور به جوانان اعتماد نمی‌کند. در گذشته آقای مهندس موسوی که نخست وزیر بود برای معرفی وزرا با نمایندگان مجلس در میان می‌گذاشت و مشورت می‌کرد و در صورت تمایل مجلس شخص مورد نظر را معرفی می‌کرد اما امروزه شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم می‌بینیم دو وزیر به مجلس معرفی می‌شوند.

هاشم‌زایی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: مجلس از این پس به آن چهره‌هایی که شایستگی ندارند قطعا رای نمی‌دهد.

Share