نماینده مردم رشت

وضعیت وزارتخانه صمت وخیم است | “شریعتمداری” در صورت حضور در مجلس رأی اعتماد نمی‌گیرد

کوچکی نژاد ‌با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر استعفای وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت‌: شریعتمداری در صورت حضور در مجلس نیز رأی اعتماد نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ وضعیت وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت به‌گونه‌ای وخیم است که در صورت عدم قبول استعفای شریعتمداری از سوی دولت و حضورش در مجلس برای پاسخ به سئوالات مطروحه،‌ وی از مجلس رأی اعتماد نخواهد گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد:‌ بنا بر دستور کار و روال قانونی مجلس،‌ وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت باید سه شنبه این هفته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شده و به سئوالات نمایندگان مربوطه در محورها و موضوعات مطروحه پاسخ‌های خود را ارائه دهد.

کوچکی‌نژاد قبول استعفای شریعتمداری از سوی دولت را ‌امری محتمل خواند و گفت:‌ با توجه به حجم مشکلات و معضلاتی که به‌ویژه در ماه‌های اخیر در حوزه بازار ارز به‌علت عدم مدیریت درست رخ داده این واکنش از سوی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت امری قابل پیش‌بینی بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام، رئیس جمهور نیز وعده ایجاد تغییراتی در تیم اقتصادی دولت و انتصاب مدیران باتجربه‌ در حوزه مدیریت بحران را داده بود.

وی مقطع زمانی فعلی را شرایطی بسیار خاص و حساس اعلام کرد و بیان داشت:‌ امیدواریم دولت و شخص رئیس جمهور پس از این‌همه چالش‌های ایجاد شده در بازار ارز و لایه‌های مختلف اقتصاد کشور به وعده‌های داده شده خود عمل کرده و ترمیم تیم اقتصادی را جدی‌تر دنبال کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ایجاد تغییرات در برخی وزارتخانه‌های حساس را به نفع کشور خواند و گفت:‌ دولت با این رویکرد علاوه بر پاسخگویی صحیح به مطالبات مردم،‌ در یک فضای جدیدی قرار می‌گیرد و بهتر می‌تواند به خواسته‌های عمومی جامه عمل بپوشاند.

کوچکی‌نژاد تغییر دو معاون اقتصادی دولت را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ رئیس جمهور باید نسبت به تغییر این معاونان که در عرصه اقتصادی دولت دخالت مستقیم داشته و به نوعی اقتصاد کشور را نیز قبضه کرده‌اند هر چه سریع‌تر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم اعمال تغییر در تیم اقتصادی از سوی دولت مجلس نیز ناچاراً رویکرد خود را تغییر خواهد داد افزود:‌ دولت اگر واقعاً در پی ادامه همکاری‌های سازنده با مجلس و پاسخ به مطالبات صریح مردم است باید به وعده‌های داده شده خود عمل کند.

نماینده مردم رشت لزوم به‌کارگیری مدیرانی خلاق،‌ مدبر و آشنا به شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ کشور در این شرایط حساس به مدیران رفاه‌طلب نیازی ندارد بلکه به‌صورت جدی به افرادی کاربلد و آشنا به مسائل مدیریت بحران نیازمند است.

Share