ترامپ به ماکرون:

هنوز برای مذاکره با ایران زود است، لازم است آنها زجر بکشند

منابع آگاه به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند رئیس‌ جمهور آمریکا به همتای فرانسوی‌اش گفته هنوز برای مذاکره با ایران زود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «دیوید ایگناتیوس»، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع مدعی شده «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

ایگناتیوس نوشته ترامپ اکنون بیش از یک سال است که به صورت محافظه‌کارانه برای مذاکره با ایران علامت می‌دهد. یک مقام آمریکایی سپتامبر سال ۲۰۱۷ به ماکرون گفت که ترامپ آماده دیدار با روحانی است و از رئیس‌جمهور فرانسه خواست مقدمات انجام این دیدار را برگزار کند.

طبق ادعای ستون‌نویس واشنگتن‌پست، ماکرون در جریان نشست مجمع عمومی در هفته گذشته از ترامپ پرسیده این بار چه پیامی برای روحانی دارد. منابع آگاه گفته‌اند ترامپ این طور پاسخ داده است: «من آماده‌ام با آنها مذاکره کنم، ولی هنوز خیلی زود است. لازم است آنها زجر بکشند».

دولت آمریکا در ماه‌های گذشته بارها خواستار گفت‌وگو با تهران شده، اما مقام‌های ایران با یادآوری پشت کردن آمریکا به دیپلماسی تأکید کرده‌اند مذاکره‌ای با این کشور انجام نخواهد شد.

درخواست‌های دولت آمریکا برای مذاکره در حالی است که این کشور ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام از این توافق خارج شد.

Share