حجت الاسلام کریمی خبر داد:

همکاری اداره اوقاف رشت برای ساماندهی دستفروشان و ساخت بازارچه‌های موقت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از توافق این اداره با سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت درباره ساماندهی دستفرشان و احداث بازارچه های موقت شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در حاشیه نشست با رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت اظهار کرد: در این نشست در مورد همکاری های فی‌مابین در حوزه استفاده از زمین های موقوفه برای ساماندهی دست فروش ها و مشاغل شهری و راه اندازی بازارچه ها بحث و تبادل نظر شد.

رئیس اداره اوقاف رشت در ادامه اعلام کرد: از ماموریت های مهم سازمان اوقاف انجام امور عام المنفعه است.

وی خاطرنشان ساخت: کمک به کسب و کار و ساماندهی آن از برترین امور خیریه در زمان ماست که منفعت آن به عموم جامعه خواهد رسید.

کریمی، وقف را از ارکان اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام با ابزار اقتصادی و حربه تحریم به دنبال ضربه زدن به کشور هستند سازمان اوقاف از تمام ظرفیت های خود برای کمک به اقتصاد کشور استفاده خواهد کرد.

وی به دغدغه رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: از مشکلات شهر پرتراکم رشت، ساماندهی دستفروشان و مشاغل شهری بوده و هست.

رئیس اداره اوقاف رشت اعلام کرد: اداره اوقاف شهرستان رشت به سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت اعلام آمادگی کرده درباره ساماندهی دستفروشان و مشاغل شهری همکاری داشته باشد.

وی اظهار داشت: از دیگر توافقات در این نشست کمک برای احداث بازارچه های موقت در زمینهای موقوفات دارای ظرفیت اقتصادی از این جهت بوده است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه هدف سازمان اوقاف ترویج سنت وقف و تحقق نیات واقف است، گفت: اگر احیای موقوفات و اجرای نیات موقوفات بستر رونق تولید ملی و افزایش رضایتمندی افراد جامعه و تولید کنندگان از نظام اسلامی هم بشود، فراتر از سطح انتظار مطلوب عملکرد داشته ایم.

Share