با حضور رئیس پلیس راه

همایش موتور سیکلت سواران قانونمند در رضوانشهر برگزار شد

چهاردهمین همایش طرح جامع آموزش ترافیک پلیس راه استان گیلان، با شرکت موتور سیکلت سواران رضوانشهری در منطقه پونل این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرماندار رضوانشهر ضمن تشکر از زحمات کارکنان پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان، گفت: رعایت فرهنگ ترافیک به عنوان یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی است.

مهندس ابراهیم چراغی افزود: همیشه موتور سیکلت نقش عمده ای در افزایش آمار تصادفات را به خود اختصاص می دهد و برای کنترل و کاهش این گونه حوادث باید بستر سازی و زمینه آموزش در جامعه فراهم گردد.

معاون فرماندار رضوانشهر گفت: با وجود دارا بودن غنی ترین تمدن، متاسفانه در حوزه فرهنگ ترافیکی جایگاه مطلوبی نداریم، و شنیدن اخبار و حوادث تلفات جاده ای همه ما را نگران می کند.

وی به لزوم هم افزایی و هماهنگی مسئولان دستگاه های دخیل در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکیدکرد و گفت: استفاده از کمربند ایمنی تبدیل به فرهنگی در جامعه شد چرا که دستگاه های مرتبط به رسالت خود در این مهم عمل کردند بنابراین افزایش فرهنگ ترافیکی باید دغدغه ای برای متولیان باشد تا خروجی مناسبی را شاهد باشیم.

مهندس چراغی تصادفات جاده ای را محصول تخلف دانست و گفت: در اکثر تصادفات موتورسیکلت سواران که قشر جوان جامعه را شامل می شود به خاطر انجام حرکات نمایشی برای تخلیه هیجانات جوانی است.

ایشان خطاب به صاحبان موتور سیکلت در این همایش متذکر شد: داشتن کلاه ایمنی و بیمه نامه در کنار گواهینامه امری لازم و موثر است که پس از بروز حادثه اگر هر کدام از این موارد را نداشته باشید قطعا برایتان پشیمانی ببار خواهدآورد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در این همایش گفت: در راستای اجرای قانون و کاهش حوادث جاده ای نیازمند کمک همه اقشار جامعه هستیم.

سرهنگ حسین محمدپور ضمن ارائه گزارش آماری از میزان حوادث و تلفات جاده ای استان گیلان، افزود: طی سال ۹۶ تعداد ۶۶۷ نفر در حوادث جاده ای داخل این استان جان خودشان را از دست دادند و در همین مدت آمار تلفات جاده ای کل کشور بیش از ۱۶ هزار نفر است.

وی همچنین گفت: آمار تصادفات جاده ای منجر به فوت طی سا ۸۴ در کل کشور بیش از ۲۸ هزار نفر بود که با مقایسه این میزان نسبت به سال گذشته در می یابیم که موضوع آموزش و فرهنگ سازی نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان به تأثیر کلاه ایمنی در کاهش تلفات جاده ای برای راکبان موتور سیکلت نیز اشاره کرد و گفت: راکبان موتور سیکلت بیشترین میزان تصادفات جاده ای را دارند و رعایت قوانین و گذاشتن کلاه ایمنی در کاهش حوادث بسیار موثر است.

سرهنگ محمدپور بیان کرد: از ۶۶۷ نفر فوتی ناشی از تصادفات جاده ای سال گذشته این استان، ۵۴۵ نفر در خارج از شهر اتفاق افتاده که از همین میزان ۶۵ درصد بر اثر برخورد موتور سیکلت با عابر پیاده حادث شده است.

ایشان گفت: استان گیلان دارای رتبه اول تصادف موتور سیکلت با عابران پیاده در کشور را دارد و رتبه دوم فوتی ها بعد استان فارس، متعلق به گیلان است و برابر اعلام پزشکی قانونی، بالای ۷۰ درصد از تصادفات فوتی، ناشی از وارد شدن ضربه به سر می باشد.

در پایان این همایش به تعداد ۵۰ نفر از حاضران، از سوی پلیس راه شهرستان رضوانشهر کلاه ایمنی اهدا گردید.

شهرستان رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که امور حمل و نقل اغلب مردم مناطق روستایی با استفاده از موتور سیکلت انجام می گیرد.

استان گیلان دارای ۱۸۹ هزارو دویست و نود و سه دستگاه انواع موتور سیکلت می باشد.

Share