معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فومن

هرگونه حاشیه‌سازی مانع خدمت‌رسانی به مردم است | بازسای نقاط آسیب دیده توسط بخش خصوصی

معاون فرماندار شهرستان فومن در ادامه، در رابطه با برنامه ریزی برای آغاز فعالیت بازسازی زیرساخت ها به کمک بخش خصوصی توضیحاتی ارائه کرد و خواهان همکاری دهیاران، اعضای شورا و تعامل مردم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هماهنگی مدیریت بحران با حضور معاون فرماندار شهرستان فومن، بخشدار سردارجنگل، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش های مرکزی و سردارجنگل، در محل سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد.

هرگونه حاشیه سازی مانع خدمت رسانی به مردم است/ برای بازسای نقاط آسیب دیده از بخش خصوصی استفاده می‌شود

حمید رضایی معاون فرماندار شهرستان فومن ضمن اشاره به خسارات وارده در اثر سیل اخیر در شهرستان، اعلام کرد که بخشی از اقدامات ایمن ساز در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فومن با تاکید بر این که در صورت رصد مستمر مشکلات و مسائل مختلف مرتبط با زیرساخت ها، احتمال بروز خسارات گسترده در زمان بحران کاهش خواهد یافت، خواستار فعالیت و هشیاری بیشتر دهیاران در این زمینه شد.

وی با بیان این که شهرستان فومن دومین شهرستان از نظر خسارات به زیرساخت ها در استان است و بیشتر خسارات به زیرساخت های اصلی مانند پل و راه وارد شده، اعلام کرد که در کوتاه مدت و با توجه به امکانات دولتی و تعدد مناطق و گستردگی خسارات و آسیب وارده به هر منطقه، رفع مشکلات به سختی مقدور خواهد بود و زمان زیادی را می طلبد زیرا قابلیت های موجود پاسخگوی کل مشکلات گسترده نیست.

رضایی افزود: به همین دلیل درسطح مدیران عالی شهرستان تصمیم گرفته شد از ظرفیت بخش خصوصی برای بازسازی و ایمن سازی نقاط خسارت دیده استفاده شود و حداکثر ظرفیت ها برای حل مشکل مردم به کار گرفته شود. همچنین تقسیم وظایف میان ادارات مسئول انجام شد و امور آب، راهداری و حمل و نقل جاده ای، گاز، آب و فاضلاب روستایی، بنیاد مسکن و سایر ادارات دستور وظایف خود را دریافت کرده اند.

معاون فرماندار شهرستان فومن در ادامه، در رابطه با برنامه ریزی برای آغاز فعالیت بازسازی زیرساخت ها به کمک بخش خصوصی توضیحاتی ارائه کرد و خواهان همکاری دهیاران، اعضای شورا و تعامل مردم شد.

وی با درخواست از اعضای شوراها و دهیاران روستاهای خسارت دیده برای همراهی و کمک به روند باز سازی و ایمن سازی، بر عدم انجام رفتارهای مخرب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر هر گونه حاشیه سازی مغرضانه یا ناآگاهانه در رابطه با اقدامات و بازسازی خسارات، مانعی برای خدمات رسانی به مردم خواهد بود.

وی اطمینان داد که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده، وضعیت قانونی و مسئولیت های بخش خصوصی تعیین شده و هر گونه اقدام در خصوص ساماندهی رودخانه ها ،باز سازی و ایمن سازی مناطق آسیب دیده در چهار چوب مقررات و با لحاظ نمودن حفظ حقوق بیت المال و به منظور جبران خسارات بوجود آمده و ایمن سازی نقاط آسیب دیده خواهد بود و بخش خصوصی به صورت قانونی و تحت نظارت دستگاه های مسئول عمل خواهد کرد.

رضایی خواستار این شد که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با همکاری با پیمانکاران حاضر در منطقه، گام موثری در رفع مشکلات و کاهش بار مسئولیت ها بردارند و از تمام ظرفیت ها برای خدمت به مردم خسارت دیده استفاده کنند.

معاون فرماندار فومن افزود: نمایندگان فرمانداری، دادگستری، محیط زیست، آب منطقه ای و سایر ادارات مسئول، همگی حضور مستمر در مناطق در حال بازسازی دارند، بنابراین درخصوص هر گونه اقدام غیرقانونی اشراف لازم وجود خواهد داشت و جای نگرانی نیست.

وی با یادآوری مسئولیت دهیاران در زمینه جلوگیری از وقوع خسارات مضاعف در زمان بحران ها از طریق رصد و پایش مستمر روستاها و رفع فوری تهدیدات و مشکلات فعلی از مجاری قانونی، از دهیاران و اعضای شوراها دعوت کرد با همدلی بیشتر، موجبات کاهش خسارات را به این شیوه فراهم کنند.

همچنین در زمینه پیشگیری، از دهیاران و اعضای شوراهای روستا درخواست شد آمادگی لازم را از پیش، با داشتن اطلاعات تماس دارندگان ماشین آلات و تجهیزات لازم، در زمان وقوع بحران داشته باشند.

دهیاران بازوان توانمند وزارت کشور هستند/ نیازمند ماشین آلات راهسازی هستیم

منتظری بخشدار سردارجنگل نیز ضمن تشکر از زحمات و آمادگی دهیاران و اعضای شوراهای روستا در زمان بحران، با اشاره به گستردگی خسارات و نظر به تصمیمات اخاذ شده در سطح مدیران ارشد شهرستان، به عملیاتی شدن بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی در بازسازی خسارات اشاره کرد و خواهان همکاری با عوامل فعال در روند ساماندهی مناطق آسیب دیده شد.

بخشدار سردار جنگل شهرستان فومن دهیاران را نماینده مردم و بازوان توانمند وزارت کشور خواند و با اشاره به آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده با استفاد از ظرفیت پیمانکاران بخش خصوصی بر لزوم همیاری دهیاران و مردم تاکید کرد و گفت: اگرچه سیستم نظارتی در هنگام اجرای پروژه ها حضور مستمری دارند اما دهیاران نیز در این زمینه باید حضور فعالی داشته باشند و به مردم نیز آگاهی بخشی کنند.

منتظری به فرسودگی بخش عمده‌ای از ماشین آلات اشاره کرد و با تایکد بر لزوم استفاده بهینه از امکانات موجود گفت: بخش سردار جنگل در روند رفع مشکلات نیازمند ماشین آلات جدید است.

در انتها تعدادی از دهیاران مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و در این خصوص بحث و گفتگو شد.

Share