فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد:

نیمی از کارکنان پلیس را سربازان تشکیل می‌دهند | افزایش ۵۰ درصدی جرائم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از کارکنان پلیس را سربازان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد:جرائم رایانه ای نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه شعار هفته ناجا امسال «پلیس مقتدر و امین مردم»، یادآور شد: امنیت به عنوان یک نیاز عمومی محسوب میشود و مردم آن را از پلیس توقع دارند.

سردار اسحاقی ادامه داد: جامعه نیاز به پلیس مقتدر دارد تا حافظ جان، مال و ناموس مردم باشد.

وی با بیان اینکه موضوع اقتدار و امانتداری از ویژگی های یک پلیس شایسته جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: هفته ناجا فرصت مقتنمی برای تشریح فعالیت های پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت است.

فرمانده انتظامی گیلان با تشریح منویات رهبری در مورد نیروی انتظامی، گفت: همه ما سربازان رهبری هستیم و باید امنیت جامعه همانطور که ایشان همیشه مورد تاکید قرار می‌دهند سرلوحه کار خود را دهیم.

اسحاقی ادامه داد: جامعه ای که رو به پیشرفت است نسخه های خاص خودش را را در ایجاد امنیت دارد.

وی با اشاره به وظایف پلیس مقتدر در حوزه حرفه گرایی تخصص و کارامدی اظهار کرد: اقتدار پلیس را باید در ذهن جامعه نهادیه کنیم.

اسحاقی ادامه داد: تاکید دارم ما نیازمند اقدامات فراگیر رسانه ای هستیم و پلیس و امنیت مختص تمام فصول سال است.

وی با اشاره به اینکه در زمان محرم حضور پلیس بسیار حایز اهنیت است، گفت: پلیس همیار محرم است و سبب نظم و امنیت در برگزاری عزاداری می‎‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه امنیت یک تولید جمعی است یادآور شد: حفظ امنیت جمعی است در هر صحنه ای که پلیس باشد، امنیت ایجاد خواهد شد.

اسحاقی متذکر شد: امنیت مردم پایه در تولید و حفظ امنیت نقش بسیار مهمی دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: رسیدگی به شکایت مردمی از وظایف پلیس است و ساز و کار ۱۹۷ بررسی شکایات، انتقادات، پیشنهادات و تهدید است.

وی بابیان اینکه شاهد افزایش ۴۰ درصدی در تماس‌ها هستیم، افزود:در بخش انتقادات شاهد کاهش ۱۳ درصدی و در بخش شکایات نیز با کاهش ۸ درصدی مواجه بودیم که از کل تماس هایی که انجام شده ۶۰ درصد برای راهنمایی گرفتن از پلیس انجام شده است.

اسحاقی ادامه داد: پلیس سالیانه در چند نوبت و مناسب با موضوعات مهم دغدغه مردم را جویا می‌شود و اولویت های پلیس از همین نظرسنجی ها صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد از کارکنان پلیس را سربازان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: جرائم رایانه ای نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

Share