نماینده رشت:

نپیوستن به FATF دست همه دوستان‌مان‌ را می‌بندد |FATF چه ارتباطی به خون شهدا داشته و دارد؟!

متاسفانه در کشور ما، سیاست‌زدگی شدید باعث تحت‌تاثیر قرار گرفتن بسیاری از مسائل شده است. هیچ‌کس نمی‌گوید نمره FATF نمره کامل و ۱۰۰ دارد اما اینکه بگوییم نمره آن صفر است نیز قابل‌قبول و منطقی نبوده و ظلمی است به ملت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روزنامه اعتماد، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و نایب‌ رییس اول فراکسیون مستقلین ولایی گفت: نپیوستن به FATF دست همه دوستان‌مان‌ را می‌بندد.

سخنان نماینده رشت را  در ادامه می خوانید:

نظرتان درباره پیوستن به FATF چیست؟

متاسفانه در کشور ما، سیاست‌زدگی شدید باعث تحت‌تاثیر قرار گرفتن بسیاری از مسائل شده است. هیچ‌کس نمی‌گوید نمره FATF نمره کامل و ۱۰۰ دارد اما اینکه بگوییم نمره آن صفر است نیز قابل‌قبول و منطقی نبوده و ظلمی است به ملت. به هر حال این گروه ویژه اقدام مالی با عنوان FATF یک فرصت است و باید دقت داشته باشیم که ما هم‌اکنون در وضعیت جنگ اقتصادی قرار داریم. ما باید در موقعیت جنگ، استراتژی‌هایی متناسب با شرایط اتخاذ کنیم.

ما تجربه جنگ تحمیلی را پشت‌سر داریم. آیا وقتی در آن زمان، رزمندگان ما روی سیم‌خاردار می‌خوابیدند که هم‌رزمان‌شان از روی بدن‌شان عبور کنند و به خط دشمن بزنند، کاری منطقی عقلانی بود؟! بله! این کار با نگاه امروزی کاری درست نبوده و عقلانی نیست اما با شرایط آن زمان، عقلانی و درست بوده است.
امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید تن به بعضی اقدامات و تصمیمات خاص بدهیم و در مواقعی، انتحاری عمل کنیم. فراموش نکنید که اگر امروز به FATF نپیوندیم، دست تمامی دوستان‌مان را برای همکاری می‌بندیم. ما مشکلی با کلیات FATF نداریم.
بلکه در مورد یکی، دو بند از این توافق ملاحظاتی داریم. اما این ملاحظات قرار نیست مانع از پیوستن به FATF و رد کل آن باشد. ما به‌راحتی و به شکل قانونی می‌توانیم این موارد خاص را محفوظ و مشروط کنیم و با حق‌‌الشرط به آن بپیوندیم. هم‌اکنون ۲۷ کشور عضو FATF در شرایطی مشابه قرار دارند و برای خود حق‌شرط قائل شده‌اند.

این استدلال بارها و بارها مطرح شده اما مخالفان همچنان بر نظر خود اصرار دارند و به شیوه‌های مختلف این مخالفت را اعلام می‌کنند. علت چیست؟

واقعا نمی‌دانیم. متاسفانه هجمه‌های سنگین علیه مجلس و نمایندگان صورت می‌گیرد که با هیچ اصولی سازگار نیست و بار دیگر نیز این اقدامات از سر گرفته شده است. همین روز دوشنبه و پیش از برگزاری نشست دیروز، پیامک‌های بسیاری برای بنده ارسال شد و کارهایم را مختل کرد. متاسفانه بعضی از این پیامک‌ها با تهدید، توهین و نگاهی تحقیرآمیز ارسال می‌شود و طوری رفتار می‌کنند که انگار نمایندگان همگی بی‌سواد هستند و هیچ دانشی نسبت به مسائل ندارند. من با اینکه موکلانم درباره تصمیماتم در مجلس اظهارنظر کنند، هیچ مشکلی ندارم اما قرار نیست کسی به بنده و سایر نمایندگان توهین و ما را تحقیر کند.

به نظر شما علت این فضاسازی‌های منفی چیست؟ مثلا روزنامه کیهان، بحث FATF را به خون شهدای حادثه تروریستی اهواز ارتباط می‌دهد.

این رفتار، استفاده ابزاری از خون شهدا است. این مساله FATF چه ارتباطی به خون شهدا داشته و دارد؟! ما به هیچ عنوان متوجه این رفتار نمی‌شویم ولی باید بگویم که این مسائل تاثیری در نظرمان درباره FATF نخواهد داشت. من با صراحت نظرم را گفته‌ام و خواهم گفت.

نظرتان چیست؟

همانطور که بارها گفته‌ام، معتقدم که FATF باید امضا شود. رایم را هم به‌طور شفاف اعلام خواهم کرد. البته با محفوظ نگه داشتن بند ۲ و مواردی که ما درباره آن بحث داریم.

Share