با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی؛

نشست هیئت اندیشه‌ورز حوزه ارتباطات و رسانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان برگزار شد

اولین نشست هیئت اندیشه ورز حوزه ارتباطات و رسانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه ها، مدیران خبرگزاری ها و صاحب نظران حوزه رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین نشست هیئت اندیشه ورز حوزه ارتباطات و رسانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان با هدف راهبردنگاری و کمک به سیاستگزاری برای ارتقای کارایی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی حوزه روابط عمومی اتحادیه استان، رصد دائمی فضای مجازی مرتبط با حوزه دانش آموزی، استخراج نیازها و ذائقه ها و برنامه ریزی و برنامه سازی متناسب با آن برگزار شد.

تحلیل و ارزیابی برنامه های اجرا شده در این حوزه در دو سطح استانی و شهری، همیاری و همفکری در طراحی مدل و الگوی برنامه های استانی در این حوزه، جمع آوری و بررسی طرح ها و ایده های بکر و خلاقانه و آسیب شناسی برنامه های اجرا شده از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه می باشد.

یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان با بیان اینکه شبهات و تهاجم عدیده از سوی دشمنان انقلاب به سمت جوانان و دانش آموزان ما غیر قابل اغماض است، افزود: رها کردن و عدم حضور جدی مسئولین امر در این حوزه موجب تهدیدی جدی شده است.

تقوی با تأکید بر شناخت دغدغه های نسل آینده ساز و اهمیت کار جدی در حوزه دانش آموزی، ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع، اولین هیئت اندیشه ورز اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در حوزه ارتباطات و رسانه شکل گرفت.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، تربیت نیروهای تراز انقلاب را پشتوانه خوبی برای آینده نظام دانست و تصریح کرد: شناخت آسیب های مترتب بر این حوزه، پیدا کردن راهکار درست مواجهه با آن و تربیت نیروهای آماده و آگاه برای مقابله، باید در دستور کار تمامی مسئولین مرتبط قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این شرایط دغدغه مندی جدی مسئولین به قشر دانش آموز بیش از پیش احساس می شود.

مجید فاریابی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه، با اشاره به انرژی و ظرفیت بسیار بالای دانش آموزان، گفت: هر جا که ما به دانش آموزان فرصت فعالیت و کار داده ایم، اتفاقات بسیار قشنگ و خوبی صورت گرفت.

وی، با بیان اینکه هیچ نهادی به تنهایی قادر نخواهد بود در عرصه پیشگیری از تهاجم دشمنان موفق باشد، تصریح کرد: هر اندازه که در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی هزینه کنیم، یک سرمایه گذاری بزرگ است.

فاریابی، آگاهی بخشی، تزریق امید در میان دانش آموزان و میدان دادن برای فعالیت آنان را از اقدامات مغفول مانده دانست و خاطرنشان کرد: فرصت دادن و تحویل گرفتن دانش آموزان در کنار مشورت دادن به آنها برای انجام فعالیت باعث انجام کارهایی از سوی آنان می شود که اگر ما بخواهیم، شاید با آن ظرافت نتوانیم انجام دهیم.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، ادامه داد: از فرصت اندک خدمت گذاری باید نهایت استفاده را برد و با توجه به اصل محور قرار دادن دانش آموزان و جوانان می توان سریع تر به سمت اهداف حرکت کرد.

سیدرضا علوی، مدیر روابط عمومی فرودگاه و از اعضای کارگزاران شورای روابط عمومی های استان، در این جلسه با اشاره به بهره مندی از تمامی ظرفیت های نهادهای فرهنگی و رسانه ای در مقابله با آسیب ها و تهدیدهای موجود، گفت: آگاهی سازی خانواده ها، هدایت دانش آموزان برای رسیدن به بلوغ سیاسی و بهره مندی از تجارب اقدامات صورت گرفته در این حوزه می تواند ما را در رسیدن سریع تر به اهداف کمک کند.

قاسم مصفا، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نشست با مدیران مدارس، معلمان و افرادی که با دانش آموزان ارتباط بیشتری دارند را از موارد مهم در تصمیم گیری صحیح برشمرد و گفت: احصاء نظرات این افراد در کنار جذابیت بخشی و متفاوت جلوه دادن کار، باعث نتیجه بهتری خواهد شد.

محسن جعفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان، با بیان اینکه اکثر کارهای خوب به دست جوانان و دانش آموزان رقم می خورد، گفت: آموزش مسئولیت و تعهد پذیری به دانش آموزان، گسترش دایره فعالیت به سمت در برگیری تمامی دانش آموزان و تقویت تشکل های دانش آموزی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا خاکپور، مدیر خبرگزاری تسنیم گیلان نیز با تأکید بر به روز بودن و دارا بودن جذابیت هر طرح ارائه شده برای قشر دانش آموز، گفت: با توجه به گسترش هجمه های دشمن از طریق فضای مجازی و رسانه و عدم امکان محدود یا مسدود کردن ابزار ارتباط جمعی، به جای مقابله با تکنولوژی و استفاده از روش قهری، باید روش استفاده و نحوه رفتار با آن را آموزش داد تا اثرپذیری آن را در شخص کاهش دهیم.

سجاد بازرگان، مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مشترک صورت گرفته با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در حوزه فضای مجازی، گفت: برای تصمیم گیری صحیح ابتدا باید جامعه هدف را با دقت مورد بررسی و تحلیل قرار داد و در ادامه با استفاده از آموزش خانواده ها و استفاده از توانایی های دانش آموزان، بتوان بر سایر افراد این قشر تأثیر گذاشت.

مجتبی امین، مدیر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت نیز در این نشست، با تأکید بر هم افزایی مجموعه های انقلابی، افزود: آمادگی داریم مصلای نماز جمعه شهر را بعنوان پایگاهی برای فعالیت های این نهاد انقلابی در اختیار قرار دهیم و از هر طرح و ایده ای در این راستا استقبال می کنیم.

Share