معاون آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

نرخ بیکاری در گیلان کمتر از متوسط کشوری است| کمبود نیروی انسانی آموزش دیده در کشور

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه نرخ بیکاری استان گیلان کمتر از متوسط کشوری است گفت: همه مسئولان باید برای ترویج و نهادینه شدن مهارت‌آموزی در جامعه تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علیرضا حاتم‌زاده در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در رشت اظهار داشت: امروز اگر در کشور بخواهیم مدیرکلی را تغییر دهیم یا مدیر به میز چسبیده یا میز به مدیر می‌چسبد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان در طول دوران کاری خود ابراز داشت: ایجاد تحرک و پویایی هدف اصلی تغییر مدیران است.

حاتم‌زاده با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را باید به سمت تاثیرگذاری در بازار کار سوق داد، خاطرنشان کرد: مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان باید به دنبال ایجاد خلاقیت در این مجموعه باشد.

وی با اعلام اینکه تغییر در مجموعه‌ها و ادارات مختلف باید از لایه‌های بالای مدیریتی انجام شود گفت: مدیرکل جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان گیلان باید به استاندار گیلان گزارش دهد که چه اقداماتی در راستای رفع مشکلات گیلان انجام می‌دهد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای موفق را مرکزی دانست که فعالان و بنگاه‌های اقتصادی در آن تاثیرگذار باشند و خاطرنشان کرد: اگر چنین امری محقق نشود مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای موفق نمی‌شوند.

حاتم‌زاده با اعلام اینکه براساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار نرخ بیکاری در کشور حدود ۳۵.۵ درصد است عنوان داشت: افزایش مهارت‌آموزی باید در دستور کار مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان باشد.

وی معلولان، زنان بی‌سرپرست، معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار را از جمله گروه‌های هدف سازمان فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: کمبود نیروی انسانی آموزش دیده اصلی‌ترین مشکل مجموعه‌های تاثیرگذار در توسعه کشور است.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اعلام اینکه نرخ بیکاری استان گیلان کمتر از متوسط کشوری است، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید برای ترویج و نهادینه شدن مهارت‌آموزی در جامعه تلاش کنند.

Share