امام جمعه بندرانزلی:

ملوان به شدت دچار ضعف مدیریتی است | جوانان و نخبگان باید مدیریت کشور را به دست بگیرند

امام جمعه بندرانزلی گفت: با توجه به انتظارات رهبری از نخبگان ، جوانان باید در مدیریت کشور چه بخش کلان و چه شهرستان مورد توجه و استفاده قرار گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان با توجه به ابلاغ سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت و همچنین دیدار با نخبگان از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: این دیدار و ابلاغ سند الگویی بسیار حائز اهمیت و راهگشا بوده که نشان دهنده توجه شخص ایشان به استقلال و پیشرفت کشور است.
وی در ادامه با بیان اینکه مخاطب سخنان رهبر انقلاب همه آحاد مردم ،نخبگان و مسئولان هستند تصریح کرد: جامعه اسلامی در همه ادوار گذشته هرگاه از فرمایشات الهی، قرآن، کتاب و اهل بیت تمسک جست دچار خسران نشد و اگر این کار را می کرد هیچگاه گمراه و ذلیل و مورد ضف قرار نمی گرفت.

خطیب جمعه انزلی افزود: در دوره فعلی که نظام اسلامی به برکت خون شهدای عزیزمان، ۴۰ سالگی خود را سپری می کند نیز همین موضوع صادق است و اگر به فرمایشات رهبری و ولایت عمل نکنیم کشور دچار مشکل می شود، اگر قرار باشد رهبری ارائه راهکار کند و عمل نشود که آن جامعه دیگر جامعه اسلامی نیست.

 شمس الدین همچنین گفت: در همین سال های گذشته هم شاهد بودیم که هر کجا به فرمایش رهبری عمل نشد ما با مشکل مواجه شدیم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبری با ۲ هزار نفر از نخبگان سراسر کشور خاطر نشان کرد: رهبرانقلاب حضور جوانان نخبه را امید آفرین و مسرت بخش برشمرده اند و تاکید کردند که باید از نخبگان و توانایی آنان برای برنامه ریزی کشور استفاده شود.

خطیب جمعه انزلی افزود: فکر جوان در همه امورات بسیار تاثیر گذار و مهم است، جوانان خصوصا نخبگان باید در مدیریت کشور چه بخش کلان و چه شهرستان مورد توجه و استفاده قرار گیرند.

 شمس الدین با بیان اینکه به فرمایش رهبری رشد حرکت علمی ایجاده شده در کشور در مقایسه با ۲۰۰ سالی گذشته بسیار چشمگیر است اما قانع کننده نیست تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند که کشور ظرفیت رشد بیشتری را دارد، حرکت علمی در کشور باید سرعت پیدا کند و نخبگان باید مرزهای دانش بشری را بشکنند و از آن عبور کند و کشور را به عزت حقیقی خود برسانند.

“سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت” از دیگر موضوعاتی بود که وی در سخنان خود به آن اشاره و در توصیف آن گفت: این سند افق ۵۰ ساله کشور را تعیین می کند و سند ابلاغ شده حاصل مطالعات ۲ الی ۳ هزار نفر از اندیشمندان کشور بوده و در حال اصلاح، ارتقاع و جامع شدن است، جوانان نخبه ما باید دست به کار شوند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به القای دشمنان در زیر سئوال بردن این الگو نیز اشاره و تصریح کرد: دشمن می خواهد القای کند که تاکنون کشور بی برنامه بوده که این گونه نیست و سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه های اول، دوم و … نشان از کذب بودن این ادعا دارد، البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که این سند نگاهی جامع داشته و چشم انداز و افق بالای نظام اسلامی را بررسی میکند اما برنامه های نامبرده، برنامه هایی با نگاه دولت ها بودند.

شمس الدین همچنین افزود: اگر این سند تکمیل و ابلاغ شود هر کسی در هر جایی اعم از آحاد مردم و دستگاه های نظام اسلامی مسیرشان مشخص و قابل تصور است و وقتی جاده مشخص باشد می توان خیلی راحت تر در مسیر حرکت کرد.

“نخبگان باید در کار علمی و تخصصی، توجه ویژه ای به هدف های برتر در جامعه اسلامی داشته باشند” این جمله ای بود که وی با نقل از رهبر انقلاب در توصیفش گفت: افرادی که در بخش علمی توانمندی دارند از این مسئله نباید غافل شوند، این طور نباشد که نخبه ای صرفا در آزمایشگاه خود بوده و هیچ اثر گذاری ای در جامعه نداشته باشد.

خطیب جمعه انزلی که معتقد بود اظهار نظر جوانان خصوصا نخبگان در زمینه های عدالت خواهی، استقلال طلبی و دفاع از حق مردم گاهی بسیار تاثیر گذار تر از حرف بقیه اشخاص است خاطر نشان کرد: من از همه جوانان علی الخصوص جوانان نخبه می خواهم در عرصه های مختلف حضوری فعالانه داشته باشند و با توجه به سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت که مورد تایید و تاکید رهبر انقلاب است مطالبشان را نسبت به ارتقاع جایگاه و ظرفیت های شهرستان ارائه کنند و برای رفع نواقص فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی ارائه راهکار کرده و عمل نمایند.

شمس الدین همچنین در پایان به اتفاقات و حواشی چند روز اخیر برای تیم ملوان نیز اشاره و تاکید کرد: ما در مدیریت شهرستان ضعف های فراوانی داریم که از جمله در تیم ملوان به شدت دچار ضعف هستیم، جای نخبگان در این تیم و مدیریت شهرستان خالی است، من از نخبگان می خواهم که به این عرصه بیایند، برخی مسئولان بی توجهی می کنند، آقایان دنبال کنند که انشاالله قدم های موثری برداشته شود تا شهر ما با مشکلات کمتری دست به گریبان گردد.

گفتنی است جمعی است جمعی از هواداران ملوان، پیرامون حواشی چند روز اخیر این تیم، در پایان نماز جمعه امروز با امام جمعه انزلی و فرماندهی ناوگان شمال نداجا گفت وگو کرده وخواستار ورود و رسیدگی جدی به امورات مدیریتی این تیم شدند.

Share