فرماندار شهرستان رشت:

معضل پسماند به تهدید امنیتی تبدیل شده است | هر کسی هر قولی که داده باید عمل کند

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استانهای شمالی با معضل پسماند مواجه هستند، افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که این معضل به تهدید امنیتی تبدیل شده است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  جلسه پیگیری پروژه‌های ملی شهرستان رشت با محوریت سایت سراوان و وضعیت آب شرب مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر در دفتر فرماندار برگزار شد.

میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مسائل مهم شهرستان باید پیگیری گردد، افزود: مسائلی مانند ترافیک و حمل و نقل شهری،  آلودگی رودخانه های شهر، ضعف شبکه های برق و آب شرب از این دست از مشکلات است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت خدمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، برای رفاه مردم استفاده کنیم، گفت: باید شتاب بیشتری برای اجرایی شدن پروژه ها داشته باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استانهای شمالی با معضل پسماند مواجه هستند، افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که این معضل به تهدید امنیتی تبدیل شده است و مردم با آلودگی زیست محیطی مواجه اند و تالاب و دریا تیز متاثر از این پسماند هستند.

وی با اشاره به اینکه داشتن محیط زیست سالم مطالبه به حق مردم است، افزود: اقدامات از قبل طراحی شده باید تسریع شود و هر کس در هر منصبی باشد، به قول هایی که می‌دهد عمل کند. آنچه که در این جلسات گفته می‌شود قول اشخاص نیست بلکه ساختار فرمانداری چنین عهدی را به مردم می‌دهد و این ساختار مهم است و باید پایبند آن بود.

فرماندار رشت در ادامه جلسه گفت: مسائل کلان نیازمند حمایت فرمانداری است و جزئیات را باید دستگاهها در جلسات خودشان حل کنند.

مومنی زاده افزود: روز دوشنبه فرمانداری به همراه تیم مربوطه به روستای کچا که محل استقرار تصفیه خانه است، برای بازدید خواهد رفت و مشکلات از نزدیک بررسی خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت یادآور شد: برای تامین شن و ماسه سراوان شهرداری خواستار کسب مجوز است و ما نیز حمایت می‌کنیم اما از شهرداری نیز انتظار داریم که این شن و ماسه را فقط برای سراوان استفاده کند.

Share