مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان خبر داد:

مشکل راه دسترسی و نور ورزشگاه سردار جنگل رشت به زودی برطرف می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: ‌با تمهیدات شورای تأمین استان به زودی مشکل راه دسترسی و نور ورزشگاه سردار جنگل رشت برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مریم بخشی اظهار داشت: با تمهیدات ویژه‌ای که اعضای شورای تأمین و استانداری گیلان اندیشیده‌اند مشکل نامناسب بودن راه دسترسی و نبود نور استاندارد ورزشگاه سردار جنگل رشت به زودی برطرف می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان به روند مرمت سه ورزشگاه شهید عضدی،‌ سردار جنگل و تختی اشاره کرد و افزود:‌ روند اجرای عملیات بازسازی در این اماکن ورزشی خوب است اما مشکل کمبود بودجه و عدم تخصیص اعتبارات لازم سرعت کار را بسیار کاهش داده است.

بخشی از تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ۳ ورزشگاه یاد شده در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:‌ این بودجه به هیچ عنوان برای اتمام عملیات مرمت کافی نیست زیرا بخش عمده‌ای از اعتبارات اختصاص داده شده صرف تخریب بخش‌های فرسوده این ورزشگاه‌ها شده است.

وی از پایان اعتبارات سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان گیلان برای مرمت ورزشگاه‌های شهید عضدی،‌ سردار جنگل و تختی بندرانزلی سخن گفت و بیان داشت:‌ در حال حاضر هیچ بودجه و اعتباری برای ادامه عملیات بازسازی این اماکن از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از صرف هزینه ۲ میلیارد تومانی برای ورزشگاه تختی بندرانزلی خبر داد و اظهار داشت:‌ اتمام این پروژه در فاز نخست به اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد در حالی‌که تاکنون سهم بودجه سال ۹۷ اداره کل ورزش و جوانان گیلان هنوز ابلاغ نشده است.

بخشی روند مرمت و بازسازی ورزشگاه سردار جنگل شهر رشت را نیز تشریح کرد و ابراز داشت:‌ پیمانکار این پروژه در حال حاضر حدود ۲ میلیارد تومان مطالبات معوقه پرداخت نشده دارد که امیدواریم این مشکل با کمک و رایزنی‌های مسئولان استانی و نمایندگان مجلس اندکی برطرف شود.

وی از افتتاح دو استخر شنا در سیاهکل و ماسال در دهه فجر امسال خبر داد و عنوان کرد:‌ پروژه‌ ساخت استخر شنای شهرستان‌های رودبار و آستارا نیز به خوبی پیش می‌رود و در صورت تخصیص اعتبارات لازم به احتمال بسیار زیاد در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان به مشکل ساخت استخر شنا شهرستان رودسر نیز اشاره کرد و گفت:‌ اداره کل ورزش و جوانان استان اعتبارات زیادی را در این پروژه هزینه کرد اما با توجه به عدم مالکیت زمین طرح مذکور توسط شهرداری رودسر به بخش دیگری واگذار شده است.

بخشی با اشاره به اینکه پرونده استخر شنا شهرستان رودسر در حال حاضر منتظر صدور رأی دادگاه است عنوان کرد:‌ واحد حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان پیگیر این موضوع است تا با مشخص شدن رأی نهایی دادگاه نسبت به تعیین تکلیف پروژه مذکور اقدامات لازم را انجام دهد.

وی استفاده از ظرفیت خیران در امر ساخت اماکن ورزشی جدید را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ یک سالن کشتی در شهرستان فومن با همکاری خیران ساخته شد اما برای ترغیب ‌بیشتر خیران نیکوکار گیلانی باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این حوزه با کمک رسانه‌ها انجام شود.

بخشی جایگاه گیلان در عرصه ورزش بانوان را بسیار خوب و مطلوب اعلام کرد و افزود:‌ با وجود وضعیت بسیار نامناسب زیرساخت‌ها،‌ کمبود اماکن و سرانه بسیار کم فضا ورزشی،‌ گیلان در حوزه ورزش بانوان نیز جایگاه خوبی دارد و هم‌اکنون در رده پنجم کشوری قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از وجود بیش از هزار و ۱۰۰ باشگاه ورزشی در سطح استان خبر داد و ابراز داشت:‌ مسائلی نظیر صدور بیمه‌های ورزشی برای ورزشکاران و کنترل اماکن و سالن‌ها جهت جلوگیری از مصرف مواد نیروزا توسط بازرسان اداره کل ورزش و جوانان گیلان انجام می‌شود.

Share