عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مشاوره حقوقی برای مردم رایگان می‌شود | جامعه نیازمند احترام به قانون است

احسان قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: افرادی که نیازمند مشاوره حقوقی هستند با مراجعه به این سامانه می توانند وکیل مخصوص خود را داشته باشند و از مشاوره های تخصصی آن بهرمند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مراسم رونمایی از سامانه حقوقی یاریاب با حضور احسان قاضی زاده هاشمی و علی بختیار نمایندگان مجلس و جمعی از قضات و وکلای دادگستری در سالن استاد فردی حوزه هنری امروز دوشنبه ۲۳مهر برگزار شد.

بر پایه این گزارش احسان قاضی زاده در با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن حل مسایل حقوقی گفت: امیدوارم این سامانه یک سامانه موثر و ماندگار برای آحاد مردم ایران در عرصه حقوقی باشد.

وی اضافه کرد: ما در مجلس شورای اسلامی هم فعالیت های مختلفی در عرصه توسعه و بسط فضای مجازی و همچنین حوزه قانوگذاری دراین رابطه داریم و به این عرصه به عنوان یک فرصت می نگریم نه نگاه تهدید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: هم در صحن مجلس و هم در کمیسیون ها جلساتی با محوریت فضای مجازی شکل گرفته و حتی کمیسیون فرهنگی کمیته ویژه ای در این زمینه تشکیل داده است.

وی با تکریم فعالان حوزه حقوقی به خاطر تنظیم، تنقیح و حاکمیت قانون گفت: امروز یکی از مهمترین نیازهای های جامعه ما احترام به قانون است که نیازمند آموزش عمومی و  بسط آن در قالب فرهنگ عمومی است.

قاضی زاده ادامه داد: ما هرچه قدر در زمینه آموزش مطالبات حقوقی مردم گام برداریم موثر است و فکر می کنم این سامانه یاریاب بتواند  در این زمینه ایفای نقش کند.

وی با اشاره به همه گیر شدن تکنولوژیهای نوین ارتباطی و اهمیت آن در زندگی روز مره مردم در آینده نزدیک گفت: شاهد تحولات زیادی در اکثر حوزه ها مانند  عرصه رسانه، خدمات اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود  به هر حال دیر یا زود این چرخه خواهد چرخید و یکی از بحث های که الان در مجلس داریم تحت عنوان شفافیت، مانند بحث بازنشستگان واقعا آمار دقیقی از تعداد آنها در سازمان ها نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلسهمچنین با اشاره به نبود سامانه فراگیر در زمینه حقوق و دستمزد گفت: ما خیلی از مسایل را با مردم در میان نمی گذاریم در حالی که محرمانه هم تلقی نمی شود.

وی ادامه داد: همین مسایل باعث شده الان در مجلس بحثی تحت عنوان نمایندگان طرفدار شفافیت داریم.

قاضی زاده اضافه کرد: یک پایه شفافیت حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات است و من فکر می کنم ترکیب آموزش عمومی در عرصه حقوق و توسعه فضای مجازی مثل همین سامانه ای که الان راه اندازی شده گام مثبتی است.

Share