فرماندار لنگرود خبر داد:

مسدود شدن پل‌های خرشتم و دادقانسرا | استقرار جت اسکی در دریاکنار لنگرود

فرماندار لنگرود اظهار داشت: بالا امدن آب روستای ولیسه و مزارع آن موجب شد عصر امروز ۲۰۰ متر سطح جاده شلمان به رودسر دچار آبگرفتگی و تردد در این مسیر به کندی انجام شود که در حال حاضر وضعیت عادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود در خصوص آخرین وضعیت رودخانه شلمانرود و راه‌های روستایی اطراف این رودخانه گفت: در حال حاضر با فروکش کردن آب این رودخانه وضعیت عادی است و مشکل خاصی در خود شلمان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مسیر شلمان متاثر از دو شهر لنگرود و رودسر است، اظهار کرد: راه‌های روستایی اطراف رودخانه شلمانرود و تاسیسات آب، برق و گاز برقرار است.

فرماندار لنگرود ادامه داد: بالا امدن آب روستای ولیسه و مزارع آن موجب شد عصر امروز ۲۰۰ متر سطح جاده شلمان به رودسر دچار آبگرفتگی و تردد در این مسیر به کندی انجام شود که در حال حاضر وضعیت عادی است.

جوادپور خاطرنشان کرد: در اثر افزایش حجم آب رودخانه شلمانرود کوچه‌ها و خیابان اصلی دریاکنار و محوطه خانه‌های مردم این روستا دچار آبگرفتگی شده و مردم نمی‌توانند، تردد کنند که نیروهای امدادی، بسیج، هلال احمر و شهرداری چاف و چمخاله و فرمانداری شهرستان به کمک مردم شتافتند و در حال حاضر نیز نیروهای امدادی در دهیاری مستقر و لودر و جت اسکی نیز در روستا جهت ارائه کمک آماده است.

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه اگر لایروبی در رودخانه شلمانرود انجام نمی‌شد هم اکنون کل شهر شلمان در معرض آب قرار می‌گرفت، افزود: سال قبل با وجود نصف بارندگی اخیر تمام خانه‌های مردم دچار آبگرفتگی شد اما در بارش بی‌سابقه اخیر و حجم بالای بارندگی، آبگرفتگی شدید نبوده و از طرفی شلمانرود طولانی است و لایروبی در محدوده شهری و شهرداری در محدوده خود لایروبی را انجام داد.

رئیس ستاد مدیریت بحران لنگرود با بیان اینکه پل “کیازنیک” تخریب و تا اطلاع ثانوی نیز تردد در پل خرشتم مسدود است، تصریح کرد: با هماهنگی دادستان املش و لنگرود، بخشداری و مدیران دو شهرستان، حفظ جان‌مردم، پیش بینی حجم زیاد تردد در این پل به دلیل تخریب پل کیازنیک و نظر کارشناسان تا اطلاع ثانوی تردد در پل خرشتم و پل دادقانسرا مسدود است.

Share