قربانی در جلسه شورای اداری:

مردم گیلان در شرایط اقتصادی بسیار بدی قرار دارند|شدت گرفتن آهنگ نابودی محیط‌ زیست گیلان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فرسودگی نیروهای اجرایی و استخدامی در گیلان گفت: نیروهای موجود در دستگاه‌ها از ۳۰ سال تاکنون تغییر نکرده‌اند و بسیاری از پست‌ها خالی بوده و استاندار گیلان نیز توانایی جذب نیرو را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین قربانی صبح امروز در جلسه شورای اداری در استانداری گیلان با اشاره به افزایش فشار اقتصادی به مردم اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد مردم گیلان در شرایط اقتصادی بسیار بدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه متوسط درآمد مردم گیلان سالانه ۱۲۰۰ دار است افزود: مردم گیلان زیر چتر سبز استان با سیلی صورت خود را سرخ می‍کنند و همیشه پایبند نظام و انقلاب هستند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق و مزایای کارمندان گفت: مجلس آمادگی حمایت از تمامی لوایح دولت مبنی بر افزایش حقوق کارمندان را دارد.

قربانی با تأکید بر توجه دولت به اقشار کم درآمد بیان کرد: سبد حمایتی دولت نباید برای شب عید گذاشته شود و همه کسانی که حقوق زیر یک میلیون تومان دارند، باید از هم اکنون از حمایت برخوردار شوند.

وی با اشاره به مطالبه به حق محیط‌زیستی گیلان تصریح کرد: آهنگ نابودی خطه سرسبز گیلان شنیده می‌شود و اگر دولت معضل زباله و پسماند را در گیلان حل نکند با فاجعه‌ای اسفناک روبرو خواهیم شد، بنابراین معضل پسماند و زباله باید در بودجه سال آینده عملیاتی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به پروژه راه آهن در گیلان بیان کرد: اگر راه آهن رشت ـ قزوین به آستارا متصل نشود هیچ بازدهی نخواهد داشت.

قربانی با اشاره به فرسودگی نیروهای اجرایی و استخدامی در گیلان گفت: نیروهای موجود در دستگاه‌ها از ۳۰ سال تاکنون تغییر نکرده‌اند و بسیاری از پست‌ها خالی بوده و استاندار گیلان نیز توانایی جذب نیرو را ندارد.

وی با اشاره به کمبود پرستار نسبت به تخت بیمارستانی گفت: متوسط نسبت پرستار به تخت بیمارستانی هفت پرستار است اما گیلان از یک پرستار نیز نسبت به تخت بیمارستانی برخوردار نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف‌های موجود در حوزه طرح تحول سلامت افزود: حوزه سلامت که نقطه قوت دولت بوده امروز به پاشینه آشیل دولت تبدیل شده است.

Share