دلق پوش در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه صنایع غذایی و کشاورزی در گیلان:

مردم ما از مشکلات، فرصت آفرینی می‌کنند|‌نمایشگاه‌های تخصصی، انعکاسی از توانایی‌ها است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مردم ما در برابر مشکلات، همانند فولاد آبدیده هستند، مادر مشکلات متولد شده ایم و دست و پنجه نرم کردیم و بزرگ شده ایم و قطعاً علیرغم مشکلات، وجود آهنین شما می‌تواند از این شرایط، فرصت های مطلوبی را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق پوش با حضور در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته که در محل نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با اشاره به وجود برخی از مشکلات اقتصادی، گفت: مردم ما در برابر مشکلات، همانند فولاد آبدیده هستند، مادر مشکلات متولد شده ایم و دست و پنجه نرم کردیم و بزرگ شده ایم و قطعاً علیرغم مشکلات، وجود آهنین شما می‌تواند از این شرایط، فرصت های مطلوبی را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه نمایشگاه های تخصصی، انعکاسی از توانایی ها است، گفت: نمایشگاه‌ها فرصتی است که بتوانیم ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و داشته‌های خودمان را هم در خدمت همدیگر قرار دهیم و هم در جهت رونق اقتصادی و تبادل تکنولوژی با کشورهای دیگر قدم های موثری را برداریم.

دلق پوش افزود: امروز کشور ما از منابع و سرمایه‌های بسیاری برخوردار است و گیلان دروازه ای است برای اتصال به اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر که حداقل بازار ۴۰۰ میلیون نفری را دارند و آنها تشنه امکانات و منابع و تولیدات و انواع محصولاتی که ما در کشور داریم، هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۶۳ واحد تولیدی در حوزه صنایع غذایی گفت: در کشور هم به همین نسبت، ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه صنعت غذا و صنایع وابسته آن با برندهای صاحب نام وجود دارد.

متولی بخش تولید و تجارت استان، اذعان کرد: گیلان در عرصه کشاورزی قابلیت‌های کم نظیری دارد که می تواند به قطب صنایع غذایی تبدیل شود لذا بایستی ارزیابی و بازنگری کنیم با این ظرفیت‌ها که ما داریم چرا به حد خود کفایی، کمال و حد انتظار نرسیدیم.

وی تعیین استراتژی فروش برای صنعت، را امری حیاتی دانست و تاکید کرد: دستیابی به محصولات جدید و تکنولوژی خاصیت این نمایشگاه های تخصصی است. مهمترین مسئله در تولید این است که بتوانیم همه بخش‌های تولید و صنعت مان را از نقطه آغازین تا انتها که کالایی را که دست مصرف ‌کننده می‌رسانیم باید به نحو ماهرانه و با تخصص مدیریت کنیم ولی متاسفانه در اغلب واحد های تولیدی بخش بازاریابی و تجاری به صورت حرفه ای وجود ندارد یعنی به روز نیستند که ببینید مردم چه می خواهند کشور چی می‌خواهد خارج از کشور چه نیازها و بازارهایی وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: همین چینی که دنیا را تسخیر کرده ابتدا مطالعه و بررسی روی جامعه هدف می‌کند و می‌بیند در فلان نقطه جهان مردم چه می خواهند با چه فرهنگی و استانداردی و ذائقه ای با چه قیمتی و بر اساس یک ارزیابی دقیق در آن بازار می‌تواند یک پایگاه برای خود داشته باشد، پس از آن اقدام می کند.

وی تصریح کرد: برای مدیریت در عرصه تولید، از روزمره گی پرهیز شود و فرصت سوزی در عرصه رقابت بسیار مضر است لذا فرصت ها را باید غنیمت بشماریم و تبادل اطلاعات تولیدات و دستاوردهای فرهنگی و تولیدی فرصتی برای کسب درآمد برای رونق واحدهای تولیدی اشتغال بیشتر در دستیابی به بازارهای بیشتر و بهتر و آخرین تولیدات صنعتی و دستاوردهای تولیدی خودمان را در معرض دید نمایش دیگران قرار دهیم.

دلق پوش تاکید کرد: در سایه رقابت است که ما می توانیم بر مشکلات فائق شویم امروز تولیدات ما مشکلات زیادی دارند از جمله اینکه اول تولید میکنیم ولی برای خودمان برنامه تجاری سازی و برندسازی نداریم و حلقه فروش ناقص است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اساس رفع این مشکل را، تعامل مناسب بین صنعتگران و بازرگانان برشمرد و اظهار داشت: ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به شکل حساب شده، منسجم و برنامه ریزی شده قطعا برای توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای جهانی یک نیاز واقعی در مسیر پویایی تولید است.

دلق پوش در پایان گفت: یک راهبرد مهم امروز این است که ما به توسعه صادرات کمک کنیم و افزایش صادرات و تعامل در عرصه تبادل تجاری و صادرات که می‌تواند درآمد ارزی داشته باشد بهترین فرصت است که اگر صادر‌کننده ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند بسیاری از مشکلات ارزی، ساماندهی می شود با وجود مدیران خلاق بخش خصوصی از مشکلات به عنوان فرصت استفاده خواهد شد.

روهام قلیچی، رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان مسئول اجرایی این نمایشگاه نیز در ابتدای مراسم افتتاح نمایشگاه، از حضور رئیس فدراسیون صنایع غذایی کشور روسیه خبر داد و گفت: حتی مدیران واحدهای صنعتی که دراین نمایشگاه امکان حضور نداشتند می توانند از این فرصت بوجود آمده جهت برقراری و افزایش تعاملات تجاری استفاده نمایند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را عرض اندام توانمندی‌ها و تبادل تجربیات و هم افزایی جهت اعتلای صنعت کشاورزی وغذایی عنوان کرد و گفت: همزمان با نمایشگاه از مدیرسرمایه گذاری وزارت اقتصاد کشور اتریش نیز دعوت کرده ایم که درقالب یک همایش در روز ۱۹ مهر در محل نمایشگاه حضور یابد و تجار و صنعتگران می توانند از این فرصت نیز به نحو مطلوب بهره مند شوند.

گفتنی است این نمایشگاه به همت مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ مهرماه سال ۹۷ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی رسما” آغاز به کار کرد و از ساعت ۱۵ لغایت ۲۲ پذیرای علاقمندان به صنعت غذا می باشد.

Share