معاون استاندار گیلان:

مدیران نسبت به حق الناس مسئولانه برخورد کنند

معاون استاندار گیلان، وجود ناکارآمدی در سیستم دولتی را متاثر از رفتار مدیران نسبت به حق دیگران دانست و اضافه کرد: مدیران نسبت به حق الناس مسئولانه تر برخورد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، علی اصغر جمشیدنژاد در جشنواره استانی شهید رجایی که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مدیرانی که براساس الگوی ارزشیابی در شاخص های عمومی و تخصصی بهتر عمل کردند، باید مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند.

وی با اشاره به ملاک های ارزیابی عملکرد دستگاه ها نسبت به شاخص های سنوات گذشته، افزود: اگر خروجی ارزیابی ها بین مردم و مدیران عملا وجود نداشته باشد، نیاز به تجدید نظر در شاخص ها داریم. همچنین اعمال نظر مدیریت ارشد استان به عنوان یکی از ملاک های ارزیابی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، عدم مشارکت دستگاه ها در طرح ارزیابی عملکرد را یک ضعف اجرایی دانست و تصریح کرد: وقتی از ۱۴۲ دستگاه تنها ۵۰ دستگاه در ارزیابی عملکرد شرکت می کنند، یعنی سایر دستگاه ها برای جشنواره شهید رجایی ارزشگذاری لازم را ندارند.

جمشیدنژاد، خواستار ثبت و ضبط اقدامات انجام شده در درون مدیریت شد و خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که عملکرد خوبی دارند، اما اقدام به ثبت و ضبط عملکرد خود در شاخص ها نمی کنند، باعث می شوند که سایر دستگاه ها با عملکرد ضعیف تر برجسته شوند.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک و سیستمی کردن فرایندهای اداری مانع از بروز مشکلات می شود، گفت: مدیران باید پاسخگوی ارباب رجوع باشند و اگر ارباب رجوع تقاضایی دارد، در زمان مناسب و با کار کارشناسی به سرعت پاسخ مخالف یا موافق را دریافت کند. اگر چنین اتفاقی نیفتد، بی تردید درون آن سیستم یک نوع بیماری وجود دارد.

معاون استاندار گیلان، وجود ناکارآمدی در سیستم دولتی را متاثر از رفتار مدیران نسبت به حق دیگران دانست و اضافه کرد: مدیران نسبت به حق الناس مسئولانه تر برخورد کنند. گاهی سهل انگاری یک مدیر موجب می شود سرمایه گذار که با نوسانات بازار مواجه است، متضرر شود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا ۱۳ مهر را برای اعمال تحریم ها علیه ایران انتخاب کرده است، یادآور شد: طی ماه های اخیر اتفاقات زیادی در بازار ارز رخ داد که نامتعارف و آزاردهنده بود و دولت نقشی در آن نداشت، زیرا برای هیچ دولتی مناسب نیست که عدم ثبات اقتصادی را جزو هدفگذاری خودش قرار دهد.

وی ارز را یکی از سیاست های مهم دکتر روحانی دانست و بیان کرد: کاهش قیمت ارز در روزهای گذشته ناشی از حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و ایراد صحبت های منطقی و خردمندانه با ادبیات دیپلماتیک بود. همچنین حمایت از برجام در شورای امنیت و انتقاد از خروج آمریکا از این معاهده و تعیین سیستم مالی اتحادیه اروپا در خرید روزانه یک میلیون بشکه نفت موجب می شود در آینده نزدیک وضعیت اقتصادی کشور سامان بیشتری پیدا کند و شرایط مناسب برای رشد اقتصادی فراهم شود.

Share